رضیم
شماره دستور پخت: 4548
رضیم
طرز تهیه دونات مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

دونات مرغ جزء غذاهای لذیذ بین‌المللی می‌باشد که در کشورهای گوناگون با دستورهای متفاوتی درست می‌شود. این غذای لذیذ را می‌توان با مواد گوناگونی تهیه کرد. در این مطلب از مواد غذایی مانند فلفل دلمه‌ای همراه با مرغ استفاده می‌شود که با توجه به سلیقه خودتان می‌توانید از سایر مواد مثل قارچ، گوجه فرنگی و … نیز استفاده نمایید. دونات مرغ دارای طعم بسیار خوبی بوده و می‌توان از آن به عنوان یک وعده ساده برای شام یا ناهار استفاده کرد. همچنین می‌توانیم این غذای لذیذ را به عنوان یک پیش غذای مجلسی و باکلاس برای مجالس و مهمانی‌های خود درست کرد. به منظور فراگیری نحوه تهیه این غذای خوشمزه با با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

سینه و ران مرغ 300 گرم

فلفل دلمه ای 1 عدد

آرد سفید 2 لیوان

روغن مایع ¼ لیوان

شکر 1 قاشق مرباخوری

نمک 2 قاشق چایخوری

بکینگ پودر ½ قاشق چایخوری

آب ولرم ½ لیوان

تخم مرغ 1 عدد

آویشن 1 قاشق چایخوری

پودر سیر 2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه 1 قاشق چایخوری

نحوه تهیه دونات مرغ

مرحله اول

به منظور درست کردن دونات مرغ مجلسی در مرحله اول در داخل قابلمه‌ای کوچک تا نیمه آب می‌ریزیم و آن را بر روی حرارت ملایم قرار داده تا جوش بیاید. سپس پوست یک پیاز کوچک را کنده و آن را چهار قسمت می‌کنیم.

مرحله دوم

هنگامی که آب جوش آمد پیاز و مرغ را در داخل آن می‌ریزیم و به مدت 40 دقیقه صبر می‌کنیم تا مرغ کاملا بپزد. آب ولرم (چنانچه دست خود را در داخل آن قرار دهیم گرم می‌شود) را داخل لیوان می‌ریزیم.

مرحله سوم

پس از آن خمیر مایه و شکر را به آن اضافه کرده و با قاشق بهم می‌زنیم. درپوشی را بر روی لیوان گذاشته و به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر می‌کنیم تا روی خمیر مایه پفکی گردد. سپس تخم مرغ را شکسته و در داخل یک کاسه می‌ریزیم.

مرحله چهارم

اگر تخم مرغ سالم بود، روغ، بیکینگ پودر و نمک را به آن اضافه نموده و آنها را با قاشق ترکیب می‌کنیم و خمیرمایه‌ای را که درست کردیم را نیز به آنها اضافه کرده و هم ‌می‌زنیم. سپس آرد را به آرامی به مخلوط اضافه می‌نماییم.

مرحله پنجم

مواد را توسط قاشق آنقدر مخلوط می‌نماییم که دیگر نتوان آنها را با قاشق مخلوط نمود. سپس دست خود را چرب کرده و آرد را به آرامی به مخلوط اضافه کرده و ورز می‌دهیم. آنقدر آرد اضافه می‌نماییم که آرد دیگر به دست ما نچسبیده و لطیف و نرم باشد.

مرحله ششم

سپس کاسه را چرب کرده و خمیر را داخل آن می‌گذاریم. بر روی کاسه سلفون کشیده و بر روی آن پارچه‌ای می‌گذاریمم. کاسه را برای مدت 60 دقیقه در محل گرمی قرار داده تا حجم مواد داخل آن دو برابر گردد.

مرحله هفتم

در این مرحله سایر مواد مورد نیاز را درست می‌کنیم. فلفل دلمه‌ای را شسته و پس از برداشتن کلاهک و هسته‌های داخل آن، روی تخته آشپزخانه آن را به صورت نگینی خرد می‌نماییم. فلفل‌های خرد شده را بر روی دستمال آشپزخانه قرار داده تا خشک شوند.

مرحله هشتم

در این مرحله مرغ پخته شده را درون صافی می‌گذاریم تا آب اضافه آن خارج گردد. سپس مرغ را بر روی تخته آشپزخانه گذاشته و آن را با چاقو به شکل مکعبی ریز می‌نماییم. نهایتا قطعه‌های مکعبی مرغ را بر روی دستمال آشپزخانه تمیز می‌گذاریم.

مرحله نهم

پس از آنکه رطوبت مرغ‌ها تا حد ممکن گرفته شد آنها را توسط دست ریش‌ریش می‌نماییم. بعد از مدت زمان ذکر شده در بالا، خمیر را بررسی می‌نماییم که حجم آن دو برابر شده باشد و آن را اندکی با دست ورز می‌دهیم.

مرحله دهم

در این مرحله فلفل دلمه‌ای‌های نگینی و مرغ را به آن اضافه می‌نماییم. همچنین آویشن، فلفل سیاه و پودر سیر را بر روی مواد پاشیده و به ورز دادن خمیر همراه با مواد خشک شده (مرغ و فلفل دلمه‌ای) می‌پردازیم. ممکن است که مایه خمیر اندکی به دست شما بچسبد.

مرحله یازدهم

مقدار کمی آرد را بر روی صفحه کار پاشیده و خمیر را بر روی آن ورز می‌دهیم. سپس مقداری از خمیر به اندازه یک گردو جدا کرده و آن را با دست گرد می‌نماییم. سپس خمیر گرد شده را بر روی صفحه کار گذاشته و توسط هر وسیله ممکن وسط دایره را خالی می‌نماییم.

مرحله دوازدهم

بقیه خمیر را هم به روش گفته شده در بالا درست می‌نماییم. یک تابه را بر روی گاز قرار داده و در داخل آن روغن شناور ریخته و منتظر می‌مانیم تا روغن به طور کامل داغ گردد. بعد از اینکه روغن کاملا داغ شد دونات‌ها را در درون تابه می‌ریزیم.

مرحله سیزدهم

اکنون مقداری شعله گاز را بیشتر کرده و منتظر می‌مانیم تا دونا‌ها سرخ شوند. پس از آن دونات‌ها را برمی‌گردانیم تا سمت دیگر آنها نیز سرخ گردد. هنگامی که دونات‌ها سرخ شد آنها را در داخل یک توری می‌گذاریم تا روغن اضافه آنها خارج گردد. درنهایت دونات‌ها را با سس مطلوب خود میل می‌کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه دونات مرغ

  1. مائده (خریدار محصول)

    چه با سلیقه😋😋

  2. خندان گل

    اکانت اینستا هم دارید؟????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی