رضیم
شماره دستور پخت: 3774
رضیم
طرز تهیه دوپیازه جگر مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای قدیمی جنوبی دوپیازه می باشد که با ماهی، مرغ، سیب زمینی یا هر مورد شبیه به این ها آماده می گردد. در این طرز تهیه دو پیازه جگر آماده می گردد که با استفاده از جگر مرغ پخته می شود. جگر خصوصیات عمده ای دارد. ویتامین A در جگر مرغ به فراوانی پیدا می شود. این ویتامین در بدن بوجود نمی آید و بایستی با استفاده از منبع های گوناگون غذایی تامین شود. جگر حیوانات یکی از منابع های تامین ویتامین A می باشد. جگر مرغ در مقایسه با جگر گاو و گوسفند سبک تر می باشد و بهتر هضم می گردد ولی ماده های هورمونی و شیمیایی آن بالاتر می باشد که پیشنهاد می شود از مرغ های سبز و بومی استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پیاز ۲ عدد

ادویه به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار کافی

آویشن و زیره به مقدار لازم

جگر مرغ ۴۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

فلفل دلمه ای نصف یک عدد

طرز تهیه دوپیازه جگر

گام نخست:

به منظور آماده کردن دوپیازه جگر خوش طعم نخست پیازها رو شسته و پوست گرفته و به حالت خلالی ریز خرد کرده و در صورتی که بخواهیم می توانیم پیازها را با استفاده از غذاساز خرد کنیم.

گام دوم:

در این بخش ماهیتابه ای بزرگ را روی گاز گذاشته و اندکی روغن مایع می افزاییم و صبر می کنیم گرم شود زمانی که روغن اندکی گرم شد پیازها را داخل آن ریخته و تفت می دهیم تا سبک و طلایی رنگ شود.

گام سوم:

زمانی که پیازها به قدر کافی تفت داده شد، ادویه، نمک، فلفل قرمز و فلفل سیاه را افزوده و تفت می دهیم. اندکی که ادویه ها تفت خرد و بوی ادویه به مشام رسید آویشن به همراه زیره را می ریزیم و تفت می دهیم.

گام چهارم:

بنا به سلیقه می توان جگرها را خرد شده یا بدون برش و درسته اضافه کنیم. زمانی که ادویه ها به همراه پیاز کاملا سرخ شد جگر را میریزیم و مخلوط می کنیم تا اندکی تغییر رنگ دهد.

گام پنجم:

بعد از آن رب گوجه محلی را میریزیم و کاملا سرخ می کنیم تا اینکه رنگ رب مشخص شود و به طور کامل تفت داده شود. بعد فلفل دلمه ای را به حالت مکعبی برش داده و به همراه جگر سرخ می کنیم.

گام ششم:

اکنون درب ظرف را می گذاریم تا با حرارت کم کاملا مغز آن پخته شود. در هنگام طبخ بعضی اوقات درب ظرف را بردارید و کمی مواد را مخلوط کنید تا بپزد زمانی که آب آن کشیده شد مدام جگرها را هم بزنید تا اندکی سرخ گردد.

 

نظر خود را بیان کنید

5 دیدگاه برای طرز تهیه دوپیازه جگر مرغ

  1. هونیا

    سلام بسیار عالی دست درد نکنه🥰😋🤩

  2. حورا

    به به دلم رفت براش👍🏻

  3. عرفان (خریدار محصول)

    مطالب شمابسیاراموزنده وعالی میباشد 👌🏻 😉

  4. سامیا

    این دستور پخت رو هم باید امتحان کنم

  5. پاکناز (خریدار محصول)

    نوش جان معلومه خیلی خوشمزست ???? ???? ????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)