رضیم
شماره دستور پخت: 3735
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

فکر کنید شما یک مهمانی در پیش دارید و به دنبال این هستید که میزی با غذاهایی را برای این مهمانی آماده کنید که در عین خوش طعم بودن از زیبایی خاصی هم برخوردار باشند. یکی از این غذاهایی که هم دارای طعمی خوب و هم زیابیی طاهری خاصی میباشد و میتواند به میز غذای شما جلوه خاصی بدهد و شاید نام آن را کمتر شنیده باشید، رنگین پلو میباشد. رنگین پلو همانطور که از نامش پیداست؛ غذایی رنگارنگ بوده که که بدون خورش و به تنهایی سرو میشود. اگر شما هم قصد دارید تا با طرز تهیه این غذای زیبا و خوش طعم آشنا شوید با ما در سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم رنگین پلو

چغندر ۱ عدد

سیب زمینی شیرین ۱ عدد متوسط

سیب زمینی بنفش ۱ عدد متوسط

به ۱ عدد

زردک یا گزر ۱ عدد

هویج فرنگی ۱ عدد

پیاز بنفش ۱ عدد

گوشت یا مرغ پخته شده به مقدار لازم

بادیان ستاره ای و جوز هندی به مقدار لازم

زیره سیاه و پودر گل سرخ به مقدار لازم

کدو حلوایی در صورت تمایل برای ته دیگ

آلو برقانی چند عدد

برنچ ۳ پیمانه

زعفران دم کرده به مقدار لازم

نمک به مقدار لازم

طرز تهیه رنگین پلو

برای درست کردن این غذای رنگارنگ و زیبا شما نیاز به برخی سبزیجات مانند سیب زمینی، زردک، هویج، چغندرو به دارید که تمامی آنها را باید به صورت جداگانه پس از شستن و تمیز کردن به صورت خلالی خرد کنید.

سیب زمینی خلال شده را در روغن داغ شده سرخ کنید و آن را کنار بگذارید.

سپس سبزیجات دیگر را نیز یکی یکی در روغن تفت داده و بعد از اینکه تمام آنها را تفت دادید، نوبت به پیاز میرسد که آن را هم به صورت خلالی خرد کرده و در کمی روغن تفت دهید تا زمانی که پیاز طلایی شد، مقداری شکر نیز به آن اضافه کنید و باز هم آن را خوب هم بزنید تا خوشرنگ شود.

در مرحله بعد میتوانید آلو را نیز به پیاز اضافه کرده و آن را نیز مانند بقیه مواد تفت دهید و سپس آن را کنار بگذارید.

در ظرفی دیگر ماهیچه را به همراه ادویه های تازه و همچنین پاپریکای قرمز و سبز خشک بگذارید تا خوب بپزد و له شود. پس از پخت ماهیچه آن را ریش ریش میکنیم.

نکته 1: میتوانید از مرغ نیز به جای ماهیچه استفاده کنید.

حال که همه مواد به صورت جداگانه آماده هستند، نوبت به درست کردن برنج نیم پز شده و آبکش شده میرسد. وقتی برنج را آبکش کردید. در قابلمه ای که میخواهید رنگین پلو را درست کنید، به عنوان ته دیگ غذا از کدو حلوایی استفاده کنید و بعد کمی از برنجی را که آبکش کرده اید روی آن بریزید. سبزیجات تفت داده شده را که با هم مخلوط کرده اید روی برنج خود بریزید (البته کمی از آن و نه همه آن را).

ماهیچه ریش شده را نیز روی سبزیجات بریزید، روی آن را ادویه ریخته سپس پیاز داغ را به همراه آلو روی آن بریزید و این کار را دو مرتبه به صورت لایه ای انجام دهید تا جایی که مواد شما تمام شود و در پایان کمی زعفران دم کرده را نیز روی برنج ریخته و سپس با یه دمی بر روی در ظرفتان بگذارید تا برنج شما دم بکشد و رنگین پلوی زیبا و خوش طعم شما آماده سرو شد.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه رنگین پلو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)