رضیم
شماره دستور پخت: 3624
رضیم
طرز تهیه رولت گوشت رژیمی

موارد لازم + طرز تهیه

خوب است بدانید که این غذا یک غذای لاکچری و مجلسی به شمار می آید که شما قادر می باشید تا به شکل رژیمی و بدون روغن آن را تهیه و میل نمایید. به علاوه جهت خوشمزه تر شدن غذا، اندکی مواد داخلی رولت را می بایست سرخ کنید. به علاوه شما می توانید تا سس کچاپ یا انواع سس را برای این غذا استفاده نمایید یا سس جدیدی برای آن درست کنید. این نکته هم باید بگوییم که این رولت را می توانید با هر موادی که سلیقه شما می باشد پر کنید. در این رسپی ما سبزیجات پخته را به کار بده ایم. همچنین می توانید این غذا را به عنوان فینگر فود برای مهمانی ها تهیه نمایید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی رولت گوشت رژیمی را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۳ نفر

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد

آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی ۱ عدد

هویج ۱ عدد

فلفل دلمه ای ½ فلفل

قارچ ۱۵۰ گرم

زرشک ۳ قاشق غذاخوری

تخم مرغ ۱ عدد

تخم گشنیز و پودر سیر به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن و زردچوبه به مقدار کافی

نحوه و دستور درست کردن رولت گوشت رژیمی

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن رولت گوشت رژیمی لذیذ و مجلسی می بایست پیاز را بشویید و پوست بگیرید و با رنده ریز کنید. پس از این کار آب پیاز را گرفته و داخل یک کاسه بریزید. در ادامه به پیازها، گوشت و تخم مرغ و آرد نخودچی و فلفل و نمک و زردچوبه را بیفزایید.

گام دوم

در این مرحله تمامی مواد را با هم ترکیب نمایید و به خوبی ورز دهید. بعد از آن موا را داخل یخچال به اندازه نیم ساعت بگذارید. در ادامه سیب زمینی ها را بشویید و داخل یک قابلمه پر آب و روی شعله اجاق بگذارید تا سیب زمینی ها پخته شوند.

گام سوم

در این قسمت سیب زمینی ها را پوست بگیرید و رنده یا له نمایید. همچنین در یک قابلمه دیگر هویج ها را به شکل نگینی خرد نمایید و با اندکی آب و نمک به عنوان چاشنی بپزید. بعد از پخته شدن هویج ها را ابکش کنید. در ادامه زرشک را بشویید و آبکش کنید تا آب آن به طور کامل بیرون برود.

گام چهارم

اکنون گوشت را پس از استراحت از یخچال دربیاورید. سپس روی سطح کار یک پلاستیک فریزری بگذارید. در ادامه گوشت را به شکل یکنواخت و صاف روی آن به صورت مستطیل پهن کنید. توجه کنید که حتما گوشت می بایست صاف و یکنواخت باشد.

گام پنجم

چنانچه قصد دارید غذای شما رژیمی باشد و روغنی نداشته باشد می بایست در یک ظرف دیگر، موادی چون سیب زمینی و هویج و زرشک و فلفل دلمه ای و نمک و فلفل را به همراه پودر سیر و تخم گشنیز ترکیب نمایید و سپس بر روس گوشت پهن شده، ریخته و سپس گوشت را رول نمایید.

گام ششم

همچنین شما قادر می باشید تا مواد داخل گوشت را با اندکی روغن سرخ کنید تا خوشمزه تر شود. در نتیجه بای انجام این کار یک تابه را با اندکی روغن روی شعله اجاق بگذارید تا داغ شود. در ادامه یک پیاز را به شکل نگینی ریز کنید و در روغن تا طلایی شدنش سرخ نمایید.

گام هفتم

در این گام سیب زمینی و زرشک و فلفل دلمه ای و هوبج و ادویه ها را درون تابه بریزید و باز هم تفت دهید تا مواد به طور کامل سرخ شوند. پس از آن اندکی تحمل کنید تا مواد خنک شوند و بعد از خنک شدن روی گوشت روی گوشت بریزید و آن را رول کنید.

گام هشتم

پس از رول کردن گوشت چرخ کرده پلاستیک را دربیاورید و داخل ظرفی که کف آن را روغن مالی کرده باشید بگذارید و به اندازه نیم ساعت در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد بگذارید تا پخته شود.

گام نهم

اکنون به اندازه پنج دقیقه گریل فر را نیز روشن نمایید تا روی رول گوشت قشنگ برشته شود. جهت رژیمی بودت غذا اندکی سس کچاپ یا سس گوجه تند را برای سرو روی رولت بریزید. ولی شما می توانید سس مخصوصی را جداگانه تهیه نمایید.

گام دهم

برای این کار تابه جدیدی را روی اجاق بگذارید و پیاز کوچکی را خرد کرده و اخل روغن داغ سرخ نمایید. پس از آن به اندازه یک قاشق رب گوجه و همچنین ادویه های مورد علاقه خود را به آن بزنید. در ادامه اندکی آب بر روی آن بریزید و بگذارید تا جوشیده شود. پس از غلیظ شدن سس آن را روی روی رولت گوشت خود بریزید. غذای شما آماده است و می توانید آن را میل کنید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه رولت گوشت رژیمی

  1. ایلیا (خریدار محصول)

    دلموووون خواست👏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی