رضیم
رضیم
طرز تهیه رولت گوشت و بادمجان

موارد لازم + طرز تهیه

رولت گوشت و بادمجان از جمله غذاهای بین‌المللی باکلاس، زیبا و لذیذ است که در خانه به آسانی می‌توانید آن را درست کنید. این غذا همراه با سایر غذاها مثل برنج و نان به عنوان غذا یا پیش غذا سرو می‌گردد. این غذا دارای ظاهری قشنگ و خاص است و شما می‌توانید آن را در مهمانی‌ها سرو نمایید. به منظور فراگیری نحوه درست کردن رولت گوشت و بادمجان به صورت گام به گام با با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۵ نفر

بادمجان ۵ عدد سایز متوسط

گوشت چرخ کرده ۵۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد بزرگ

نمک و فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار لازم

پنیر جدار یا پیتزا یا موزارلا به میزان لازم

جعفری خرد شده ۳ قاشق غذا خوری

نحوه درست کردن رولت گوشت و بادمجان

مرحله اول

به منظور درست کردن این غذای لذیذ ابتدا پوست بادمجان‌های شسته را می‌کنیم. توجه کنید که کلاهک بادمجان‌ها را نباید جدا کنید. پس از آن بادمجان‌ها را در داخل آب و نمک می‌ریزیم و 60 دقیقه صبر می‌کنیم تا تلخی بادمجان‌ها برطرف شود.

مرحله دوم

سپس بادمجان‌ها را از داخل آب نمک برداشته و روی دستمال می‌گذاریم تا خشک شوند. در داخل یک تابه مقدار کمی روغن ریخته و آن را روی گاز می‌گذاریم تا روغن داغ شود. پس از آن بادمجان‌ها را داخل تابه قرار داده تا سرخ شوند. لازم به ذکر است که برای تهیه غذای رژیمی می‌توانیم بادمجان‌ها را در داخل فر یا منقل کباب قرار دهیم.

مرحله سوم

پس از سرخ کردن بادمجان‌ها، آنها را در راستای طولی باز کرده و درون هر کدام از آنها پنیر و جعفری خرد شده قرار می‌دهیم و آنها را می‌بندیم. توجه کنید که آنقدری پنیر بریزید که بتوانید بادمجان‌ها را به صورت کامل ببندید. البته برای درست کردن غذا به صورت رژیمی می‌توانیم پنیر موزارلا استفاده نماییم.

مرحله چهارم

پوست پیاز شسته شده را می‌گیریم. پیاز را رنده نموده و آب آن را می‌گیریم. پس از آن پیاز را به گوشت چرخ کرده اضافه می‌نماییم. به گوشت چرخ کرده نمک و فلفل هم اضافه کرده و به صورت کامل ورز می‌دهیم. البته می‌توان دو حبه سیر هم رنده کرده و به مخلوط اضافه نمود.

مرحله پنجم

پس از آنکه گوشت را کاملا ورز دادیم یک سلفون بر روی سطح کار قرار داده و مقداری گوشت به اندازه یک نارنگی را برداشته و بر روس سلفون پهن می‌نماییم. گوشت را آنقدر باز می‌کنیم که دور تا دور بادمجان ها را بگیرد.

مرحله ششم

یک عدد بادمجان را برداشته و آن را بر روی گوشت می‌گذاریم و به کمک سلفون آن را رول می‌نماییم تا گوشت به صورت کامل بادمجان‌ها را در بر بگیرد. در انجام این مرحله باید دقت کرد تا اطمینان حاصل شود که به صورت کامل رول شده است زیرا چنانچه رول به خوبی تهیه نشود در طی سرخ کردن از هم باز می‌شود

مرحله هفتم

در داخل یک تابه مقدار کمی روغن ریخته و آن را روی گاز می‌گذاریم تا داغ شود. بعد از آن رول‌ها را داخل روغن قرار داده و صبر می‌کنیم تا سرخ شود. البته می‌توانیم سینی فر را چرب کرده و رول‌ها را بر روی آن قرار داده و در داخل فر بگذاریم. بدین منظور دمای فر را بر روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم می‌کنیم.

مرحله هشتم

رول‌ها را برای نیم‌ ساعت در این دما قرار می‌دهیم تا پخته شوند. هنگامی که رول‌ها به صورت کامل پخته و یا سرخ شد سس را آماده می‌کنیم. یک عدد پیاز شسته را به شکل نگینی ریز خرد می‌نماییم. در داخل یک تابه مقدار کمی روغن ریخته و روی گاز می‌گذاریم تا داغ شود.

مرحله نهم

پس از آن پیازهای خرد شده را در داخل روغن ریخته و تفت می‌دهیم. دو عدد گوجه شسته شده را رنده می‌نماییم. همچنین دو حبه سیر را هم رنده نموده و همراه با گوجه‌ها در داخل تابه می‌ریزیم. به مواد داخل تابه نمک و فلفل هم اضافه نموده و صبر می‌کنیم تا آب آن کشیده شده و غلیظ گردد.

مرحله دهم

رول‌های گوشت را به مدت 15 دقیقه در داخل سس می‌گذاریم تا سس را به خود جذب نموده و لذیذتر گردد. البته می‌توانیم به جای این سس از سس کچاپ استفاده نماییم. پس از آن رول‌های گوشت را در یک ظرف مناسب سرو می‌نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه رولت گوشت و بادمجان

  1. ماهک

    به به عجب خوشمزه ای درست کردین 👏🏻 😊 👌🏻 😊

  2. همگام (خریدار محصول)

    Awli bood????

  3. پوریا (خریدار محصول)

    دوس داشتم این رسپی رو????????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)