رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

فینگر فودها یکی از غذاهای محبوب، به خصوص در نسل جوان هستند. در این بین یکی از سالم-ترین و خوشمزه ترین فینگر فودهای گیاه رول عدس است. در ادامه با سایت رضیم همراه باشید تا با آموزش تهیه این غذا شما را همراهی نماییم.

مواد لازم برای ۴ نفر

عدس ۱ پیمانه

پیاز ۱ عدد بزرگ

رب گوجه‌‌ فرنگی ۱ قاشق سوپخوری

زنجبیل تازه ۱ قاشق چایخوری

سیر ۳ حبه

گشنیز تازه ۴ قاشق غذاخوری

پودر زیره ½ قاشق چایخوری

نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به مقدار کافی

مواد لازم برای خمیر رول

آرد گندم سبوس دار ۲ پیمانه

آب جوش ½ پیمانه

سرکه سیب یا سرکه انگور ۱ قاشق سوپخوری

روغن مایع ½ پیمانه

نمک ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه رول عدس

مرحله اول

در مرحله اول برای طبخ رول عدس که یک غذای خوشمزه است، عدس ها را خوب شسته و در یک کاسه ریخته و روی آن را پر از آب کنید و 12 ساعت بخیسانید. در حین خیس خوردن آب عدس ها را حداقل چند بار تعویض کنید.

مرحله دوم

پس از خیس خوردن، عدس ها را آبکش کنید تا آب اضافی آن خارج شود و عدس ها را به یک قابلمه مناسب انتقال دهید و قابلمه را پر از آب کنید. سپس قابلمه را روی شعله قرار دهید و عدس ها را خوب بپزید تا نرم شوند.

مرحله سوم

بعد از اتمام مدت زمان پخت عدس ها، قابلمه را از روی شعله بردارید و به آرامی آبکش کنید تا آب اضافی از عدس ها خارج شود. در مرحله بعد باید خمیر غذا را تهیه نمایید. برای انجام این کار آرد را 3 بار الک کنید تا مطمئن شوید ذرات درشت و سبوس در آرد باقی نمانده باشد تا خمیر بدست آمده زیباتر شود.

مرحله چهارم

برای تهیه خمیر ابتدا کمی آب جوش را به همراه سرکه و روغن مایع به ظرفی مناسب این کار ریخته و کاملا هم می زنیم. در مرحله بعد آرد الک شده را به همراه مقدار اندکی نمک به ظرف اضافه کنید و به آرامی ابتدا هم زده و سپس با کف دست ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی که به دست نچسبد شکل بگیرد.

مرحله پنجم

حال باید روی ظرف حاوی خمیر را با سلفون بپوشانید و خمیر را در جایی گرم قرار دهید تا به مدت یک ساعت بتواند استراحت نماید تا حجم خمیر دو الی سه برابر شود. حال می توانید سراغ تهیه مواد درون خمیر بروید و مواد درونی را آماده کنید.

مرحله ششم

برای تهیه مواد درون خمیر فینگر فود خود ابتدا پیازها را خرد و ساطوری نمایید و در ادامه گشنیز را نیز خیلی خرد و ریز کنید و در ظروف جداگانه نگهداری نمایید. یک تابه مناسب بردارید و روی شعله قرار دهید و کمی روغن به آن اضافه کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله بهتر است پیازها را به درون تابه بریزید و سپس تفت دهید تا نیمه سرخ شود. در ادامه این مرحله زنجبیل تازه و سیر را با رنده ریز رنده کرده و به همراه گشنیز خرد شده، فلفل قرمز و مقداری پودر زیره به تابه اضافه کنید.

مرحله هشتم

سپس به ترکیب درون تابه کمی رب گوجه فرنگی اضافه کنید و خوب تفت دهید تا بوی خامی از رب گوجه فرنگی و ادویه های اضافه شده خارج شود و رنگ رب به درون ترکیب باز شود. حال عدس آبکشی شده از قبل را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید.

مرحله نهم

پس از افزودن همه مواد به درون تابه، دو دقیقه دیگر به تفت دادن ادامه دهید تا مواد کاملاً سرخ و مخلوط شوند. تابه را از روی شعله اجاق گاز بردارید و زمان بدهید تا مواد درون تابه خنک شوند. سعی کنید حدود 10 دقیقه قبل از اتمام مدت زمان استراحت خمیر، فر را روشن کنید.

مرحله دهم

دمای فر بهتر است روی 180 درجه سانتی گراد تنظیم شود تا دما به مقدار ایده آل برسد. پس از گرم شدن فر، خمیر را دو قسمت تقسیم کنید و یک قسمت را به چانه های کوچک تبدیل نمایید. کف ظرف چانه گیری را آرد بپاشید و چانه ها را روی سطح بچینید تا چانه ها به هم نچسبند.

مرحله یازدهم

حال دست های خود را آغشته به آرد کنید و چانه ها را به وسیله وردنه به شکل مستطیل به ابعاد 20 در 40 سانتی متری پهن و نازک کنید. مواد درون تابه را دو قسمت کنید و یک قسمت را روی خمیر پخش کنید و خیلی آهسته خمیر را رول کنید.

مرحله دوازدهم

در مرحله بعد سینی را از فر خارج کنید و با روغن چرب کنبد و رول های عدس را درون سینی بچینید. در این قسمت شما باید روی فینگر فودها را با روغن مایع رومالی کنید. فرچه روغن را آغشته به روغن کنید و روی رول ها بکشید و 30 دقیقه درون فر قرار بدهید تا طلایی رنگ شوند.

مرحله سیزدهم

پس از نیم ساعت سینی فینگر فودها را از فر خارج کنید و رول های عدس را درون ظرف مناسب بچینید و رول ها را در ابعاد و اندازه های دلخواه برش بزنید و با سس دلخواه سرو کنید. گوارای وجود.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه رول عدس گیاهی

  1. تورال (خریدار محصول)

    من هروقت سایت شمارو میبینم گشنه ام میشه :)))????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)