رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

از جمله سالادهای مجلسی، سالاد اسفناج است. این سالاد خوشمزه ایتالیایی را می‌توان با استفاده از مواد متنوعی تهیه کرد. در ادامه می‌توانید دستور تهیه این سالاد را در سایت رضیم مشاهده کنید.

مواد لازم سالاد اسفناج برای ۴ نفر

اسفناج ۵۰۰ گرم

گردو ۱۰۰ گرم

انار ۱ عدد متوسط

پنیر فتا ۱۰۰ گرم

رب انار ۳ قاشق غذاخوری

سرکه بالزامیک ۳ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

پودر سیر ¼ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه سالاد اسفناج

مرحله اول

به منظور تهیه سالاد اسفناج از برگ‌های کوچک و جوان اسفناج یا اصطلاحا بی بی اسفناج استفاده کنید. برگ‌های اسفناج را پاک کرده و چند بار با آب سرد بشویید و آبکشی کنید تا آب اضافی آن‌ها گرفته شود.

مرحله دوم

پس از آن مغز گردو را در یک کاسه ریخته و به مدت پانزده دقیقه بخیسانید تا مغز گردو نرم بشود. سپس اسفناج‌ها را درون یک ظرف سالاد خوری مناسب بریزید و مغز گردوها را آبکشی کرده و به اسفناج‌ها اضافه کنید.

مرحله سوم

در ادامه انارهایی را که دان کرده‌اید به مخلوط گردو و اسفناج اضافه کنید. به منظور آماده کردن سس سالاد، سرکه بالزامیک، پودر سیر، رب انار، روغن زیتون و کمی فلفل سیاه و نمک را جداگانه مخلوط کنید تا جایی که یک مخلوط یک‌دست ایجاد شود.

مرحله چهارم

سپس سس سالاد را روی مواد درون ظرف می‌ریزیم و خوب با مواد سالاد مخلوط کنید تا یک‌دست شوند. پس از آن پنیر فتا را که به صورت مکعب‌های کوچک برش زده‌اید روی سالاد قرار دهید، و سالاد را در یخچال بگذارید تا هم خنک شود و هم جا بیوفتد.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه سالاد اسفناج

  1. لاله زار

    به نظر خوشمزه میاد، حتما درستش میکنم ???? ???????? ???? ????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)