رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

انواع گوناگونی سالاد داریم برخی از آنها وابسته به محتوی می تواند تحت عنوان پیش غذا یا غذای اصلی سرو گردد. از انواع این سالادها می توان سالاد بادمجان را نام برد که اجزای آن بادمجان سرخ شده، سینه مرغ ، سیب زمینی و برخی سبزی ها می باشد. این سالاد را می توان به حالت یک نفره و یا قالبی مورد استفاده قرار داد و در مجالس برای هر شخص مجزا استفاده کرد.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۴ عدد کوچک

سیب زمینی ۲ عدد متوسط

خیار شور خرد شده نصف لیوان

سینه مرغ ۲۰۰ گرم

فلفل دلمه ای خرد شده نصف لیوان

جعفری خرد شده به مقدار لازم

گردوی خرد شده به مقدار لازم

سس مایونز به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه سالاد بادمجان

گام نخست:

برای درست کردن سالاد بادمجان برای مهمانی اول دو بادمجان را بشویید و همراه پوست به حالت حلقه ای قاچ می کنیم. بعد برای از بین بردن تلخی بادمجان ها را داخل آب نمک می گذاریم. بعد آنها را آبکشی می کنیم و بوسیله دستمال آب آنها را می گیریم.

گام دوم:

ماهیتابه ای برداشته و اندکی روغن داخل آن می ریزیم و روی گاز می گذاریم. بعد حلقه های بادمجان را درون روغن سرخ نموده توجه کنید زیاد سرخ نشود و بافت آن سفت و برشته شده باشد. دو بادمجان مانده را بشویید و پوست بگیرید و به حالت مکعبی برش بزنید.

گام سوم:

بعد داخل ماهیتابه با کمی روغن سرخ می کنیم و سپس سینه مرغ را خرد می نماییم. بعد یک ماهیتابه با اندکی روغن روی گاز می گذاریم. پیاز شسته شده را پوست می گیریم و بعد آن را به حالت مکعبی خرد می نماییم.

گام چهارم:

بعد داخل ماهیتابه ای که روغن آن گرم شده سرخ می کنیم تا طلایی و سبک گردد. سینه های مرغ را افزوده و مجدد تفت می دهیم. بعد ادویه و نمک را افزوده تا سرخ گردد به میزان یک چهارم لیوان آب به ماهیتابه می افزاییم و اندکی زمان می دهیم تا پخته شود.

گام پنجم:

وقتی مرغ پخت و آب آن جمع شد از روی حرارت برمیداریم سپس سیب زمینی ها را می شوییم و با آب می پزیم. بعد آب آن را می گیریم و پوست میگیریم و به حالت مکعبی خرد می کنیم.

گام ششم:

در این بخش کاسه ای برمیداریم و سیب زمینی پخته شده را به همراه سینه مرغ پخته شده همراه بادمجان مکعبی سرخ شده ترکیب می نماییم. بعد فلفل دلمه ای را نیز شسته و مکعبی و ریز برش می زنیم و به ترکیب بقیه ماده ها می افزاییم.

گام هفتم:

بعد خیارشور خرده شده به همراه جعفری تازه خرد شده و همچنین گردو خرد شده را به آن می افزاییم و به آهستگی ماده ها را با هم ترکیب می کنیم. سس مایونز را افزوده و فلفل و نمک را نیز به آن می افزاییم و دوباره کاملا ترکیب می کنیم تا میزانی که ماده ها له نگردد و فرم آبکی نداشته باشد.

گام هشتم:

قالب های یک نفره را سلفون میزنیم. بادمجان های ورقه ای را درون قالب قرار می دهیم بعد ماده های سالاد را درون قالب میریزیم و با پشت قاشق اندکی فشار می دهیم و در یخچال قرار می دهیم تا اندکی استراحت کرده و طمع ها در هم ترکیب گردد.

گام نهم:

پس از 4 الی 6 ساعت قالب ها را در ظرف پذیرایی قرار می دهیم و سلفون را به آسانی از آن جدا می کنیم سالاد قالبی بادمجان آماده است و می توان به همراه غذا یا به تنهایی استفاده کرد. این سالاد را مثل الویه می توان به عنوان غذای کامل مورد استفاده قرار داد.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه سالاد بادمجان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی