رضیم
رضیم
طرز تهیه سالاد فلفل و بادمجان

موارد لازم + طرز تهیه

سالاد فلفل و بادمجان یکی از خوشمزه ترین و معروف ترین سالادهای ترکیه است. برای مشاهده راهنمای کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد فلفل و بادمجان با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۲ عدد بزرگ

فلفل سبز شیرین ۴ عدد

سیر ۲ حبه

آرد ذرت ۲ قاشق غذاخوری

نشاسته ۱ قاشق غذاخوری

کنجد ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۳ قاشق غذاخوری

ماست چکیده ۲۵۰ گرم

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

تهیه سالاد فلفل و بادمجان

گام اول

برای تهیه سالاد فلفل و بادمجان نخست پوست بادمجان ها را به صورت نواری جدا کرده سپس به قطعات دو سانتی متری برش دهید. سپس فلفل سبز را به همین ترتیب خرد می کنیم.

فاز دوم

در این مرحله بادمجان و فلفل سبز خرد شده را در ظرف مناسبی می ریزیم. سپس سیر را رنده کرده و همراه با آرد ذرت، نشاسته، کنجد و روغن زیتون به کاسه اضافه کنید و مخلوط کنید تا مواد با هم ترکیب شوند.

قدم سوم

بعد از اینکه مواد خوب مخلوط شدند، قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید، سپس فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا خوب گرم شود. در حالی که فر در حال گرم شدن است، بادمجان و فلفل سبز را در تابه بریزید.

گام چهارم

حالا سینی را در طبقه وسط فر قرار دهید و اجازه دهید بادمجان و فلفل سبز به مدت 30 تا 35 دقیقه بپزند. هر ۵ دقیقه در فر را باز کنید و مواد را بچرخانید تا یکدست بپزند.

گام پنجم

بعد از اینکه بادمجان ها و فلفل ها خوب پخته شدند از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند. در این مدت ماست غلیظ شده را در ظرف مناسبی بریزید سپس کمی نمک اضافه کنید.

گام ششم

حالا ماست و نمک را خوب مخلوط کنید تا یکدست شوند. بعد از سرد شدن، بادمجان و فلفل سبز را روی ماست بمالید. در صورت تمایل می توانیم ماست را با مواد ترکیب کنیم یا به همین صورت سرو کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه سالاد فلفل و بادمجان

  1. میشکا

    چقدر خووووووووبه????????????

  2. سَریر (خریدار محصول)

    بنظر میاد که خیلی عالی شده بود????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)