رضیم
رضیم
طرز تهیه سالاد پیاز و خیار

موارد لازم + طرز تهیه

سالاد یکی از پیش‌غذاهای مورد علاقه بسیاری از افراد در جهان است. برخی از سالادها را نیز می توان به عنوان یک وعده غذایی سبک در نظر گرفت. یکی از این سالادها، سالاد پیاز و خیار است. از آنجایی که خیار حاوی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است، می تواند به محافظت از پوست در برابر نور خورشید کمک کند و ویتامین C موجود در آن باعث افزایش کلاژن و الاستین می شود، در حالی که اسیدهای طبیعی موجود در خیار از سلول های پوست ما در مقابل اشعه ماوراء بنفش خورشید حافظت می‌کنند. علاوه بر این خیار دارای خواص ضد التهابی طبیعی است و از احتباس آب جلوگیری می کند. این سالاد به دلایل فوق مغذی و سالم است. برای مشاهده طرز تهیه کامل و گام به گام سالاد پیاز و خیار تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم سالاد پیاز و خیار

ماست یونانی نصف لیوان

پودر سیر ۱ قاشق چای خوری

سرکه سفید یا آبلیمو یا سرکه سیب ۲ قاشق غذا خوری

جعفری خرد شده تازه ۱ مشت

خیار خرد شده ۳ تا ۴ عدد

پیاز قرمز کوچک خرد شده ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه طبق ذائقه

طرز تهیه سالاد پیاز و خیار

مرحله اول

برای تهیه سالاد پیاز و خیار خوش‌طعم و منحصر به فرد به سبک یونانی نخست کاسه‌ی مناسبی را برداشته؛ و خیار را به قطعات متوسط برش دهید و داخل آن بریزید. سپس پیاز را به قطعات متوسط نگینی خرد نمایید.

مرحله دوم

در این مرحله جعفری را کاملاً ریز خرد کرده و به همراه پیاز و خیار به کاسه اضافه کنید. اکنون مواد سالاد را خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس سس ماست یونانی را برای سالاد آماده نمایید.

مرحله سوم

سپس ماست، پودر سیر، آبلیمو یا سرکه را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود. نمک و فلفل را به آن اضافه نموده و مواد را کم کم مخلوط نمایید. سپس سالاد را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا خنک شود. در آخر آن را به صورت خنک سرو نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه سالاد پیاز و خیار

  1. زیبنده

    اکانت اینستا هم دارید؟🙏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی