رضیم
شماره دستور پخت: 3563
رضیم
طرز تهیه سوپ برش لبوی

موارد لازم + طرز تهیه

سوپ برش یکی از محبوب‌ترین و خوش‌طعم‌ترین پیش‌غذاهای بین‌المللی است که با دستورپخت‌های مختلفی درست می شود. این سوپ لذیذ در ایران سوپ لبو یا سوپ چغندر قرمز نیز نامیده می شود، این سوپ یکی از معروف ترین غذاهای روسیه است که همانگونه که در بالا ذکر شد، در کشورهای مختلف با دستورپخت‌‌های متفاوتی‌ درست می شود. این سوپ خوش‌طعم رنگی کاملاً قرمز دارد؛ زیرا با لبو درست می شود. در کشور ما ایران این سوپ بیشتر در استان های شمالی شهرت دارد؛ و مانند سایر کشورها در ایران نیز این غذا را با موادی متناسب با ذائقه ایرانی درست می کنند. برای مشاهده آموزش این سوپ لذیذ تا انتها با رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

چغندر قرمز 3 عدد درشت

پیاز 3 عدد متوسط

هویج 2 عدد کوچک

سیب زمینی 2 عدد متوسط

سیر 3 حبه

لیمو ترش 1 عدد

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

آب مرغ 3 لیوان

کرفس 3 ساقه

فلفل دلمه ای 1 عدد

شوید یا گشنیز 1 دسته

خامه یا ماست ترش 1 قاشق غذاخوری

دستور پخت سوپ برش

مرحله اول

برای تهیه سوپ برش روسی نخست لبوها را شسته و پوست آنها را جدا کرده و با رنده درشت خرد نمایید، چون می خواهیم شکل و بافت لبوها در سوپ حفظ گردد. حالا پوست هویج و سیب زمینی را جدا کرده و بشویید.

مرحله دوم

سپس ساقه کرفس ها را با آنها بشویید و روی صفحه آشپزخانه به صورت تکه های کوچک مکعبی برش بزنید و کنار بگذارید، فلفل دلمه‌ای را هم شسته، کلاهک ها و تخم‌های آن را جدا نمایید و روی صفحه آشپزخانه ریز کنید.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و بشویید و روی تخته به شکل خلالی برش دهید. پوست سیرها را هم گرفته و خوب بشویید و کنار بگذارید؛ سپس قابلمه ای را روی شعله ملایم قرار دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله کمی روغن را درون آن بریزید و پیاز را اضافه کنید و مقداری تفت دهید تا نرم و سبک شود، سپس سیرها را به همراه فلفل دلمه‌ای اضافه کرده و کمی تفت دهید و رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید.

مرحله پنجم

سپس مواد را به مدت حدود 2 تا 3 دقیقه کاملاً تفت دهید، و سپس لبوهای رنده شده را به مواد اضافه نموده و با کفگیر مواد را مخلوط کنید و کمی فلفل سیاه بریزید و آب مرغ آب پز را اضافه نمایید.

مرحله ششم

اکنون بلافاصله سیب‌زمینی خرد شده را با کرفس و هویج به مواد سوپ اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مواد یکدست شوند، سپس در قابلمه را ببندید تا مواد حدود 30 دقیقه روی شعله ملایم بجوشد و کاملاً بپزند.

مرحله هفتم

در این مدت شویدهای تازه را تمیز کرده و بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود، سپس روی تخته آشپزخانه خرد نمایید. وقتی سوپ به مدت 30 دقیقه پخت، مواد درون آن را چک نمایید.

مرحله هشتم

زمانیکه سیب زمینی‌ها و کرفس نرم شد، آبلیموترش را اضافه کنید و در صورت نیاز دوباره فلفل سیاه اضافه کنید و کمی نمک نیز به سوپ اضافه نمایید، و بلافاصله شوید را هم به مواد بیفزایید.

مرحله نهم

حالا فقط کافیست 5 دقیقه صبر نمایید، تا سوپ آماده شود، آن را در ظرفی بریزید و روی آن خامه‌ترش بریزید یا به جای آن می توانید از مقداری ماست ترش هم استفاده کنید، زیرا اصل این سوپ با خامه ترش سرو می شود. نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه سوپ برش لبوی

  1. شهرزاد (خریدار محصول)

    عالیههههه🙏🏻🤩

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی