رضیم
شماره دستور پخت: 5880
رضیم
طرز تهیه سوپ سبزیجات

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از سوپ‌های بین‌المللی خوشمزه، سوپ سبزیجات است؛ این سوپ را می‌توان با استفاده از مواد متنوعی تهیه کرد. در ادامه می‌توانید این آموزش آشپزی را در سایت رضیم مشاهده کنید.

مواد لازم سوپ سبزیجات برای ۴ نفر

سیب زمینی  ۲ عدد متوسط

پیاز  ۲ عدد متوسط

هویج  ۲ عدد متوسط

برنج نیم دانه  ½ پیمانه

ماست  ۱ پیمانه

زرده تخم مرغ  ۱ عدد

آرد سفید  ۲ قاشق غذاخوری

گوشت چرخ کرده  ۲۵۰ گرم

نان تست  ۲ عدد

عصاره مرغ  ۱ عدد

نعنا خشک  ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه  به مقدار کافی

زردچوبه و روغن  به مقدار کافی

دستور پخت سوپ سبزیجات

مرحله اول

به منظور تهیه سوپ سبزیجات خوشمزه، گوشت چرخ کرده، یک عدد پیاز رنده شده، و کمی نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را در یک ظرف مناسب خوب مخلوط می‌کنیم به طوری مخلوط کاملا یک‌دست و منسجم شود.

مرحله دوم

در این مرحله از مخلوط گوشت چرخ کرده، کوفته‌هایی به کوچکی فندق درست کنید. سپس در یک تابه، که از قبل روی حرارت قرار داده‌اید، کمی روغن بریزید و کوفته‌های قلقلی را در آن کاملا سرخ کنید.

مرحله سوم

کوفته‌های قلقلی سرخ شده را روی یک دستمال حوله‌ای بگذارید تا روغن اضافی آنها جذب دستمال شود. پس از آن باقیمانده پیاز را نگینی خرد کنید؛ پیاز خرد شده را در یک قابلمه با مقدار کمی روغن تفت دهید.

مرحله چهارم

پیاز را تا جایی تفت دهیدکه سبک شود؛ سپس زردچوبه، فلفل سیاه و نمک را به آن افزوده و یک دقیقه دیگر تفت دهید. پس از آن هویج و سیب زمینی را نیز نگینی ریز خرد کنید و در قابلمه بریزید و کمی تفت دهید.

مرحله پنجم

در ادامه در یک لیوان آب، عصاره مرغ را حل کنید و آن را همراه با سه لیوان آب دیگر درون قابلمه بریزید و نیم ساعت به آن زمان دهید تا سیب زمینی و هویج کاملا بپزند. پس از آن گوشت‌های قلقلی را به مواد درون قابلمه اضافه کنید.

مرحله ششم

پس از گذشت پنج دقیقه برنج را بشورید؛ برنج را همراه با آرد، زرده تخم مرغ، و ماست درون یک کاسه بریزید و خوب ترکیب کنید تا مخلوط یک‌دست شود. سپس مخلوط برنج را به مواد سوپ افزوده و به خوبی مخلوط کنید.

مرحله هفتم

به منظور جلوگیری از بریدن ماست، هم زدن سوپ تا زمان رسیدن آن به نقطه جوش باید ادامه داشته باشد. پس از آن نیم ساعت دیگر به سوپ زمان بدهید تا آماده شود. در ادامه کمی نعناع خشک را در روغن تفت دهید و به سوپ اضافه کنید.

مرحله هشتم

پس از پنج دقیقه سوپ آماده سرو می‌شود. در این فاصله نان تست خرد شده را در روغن تفت دهید تا برشته شود. سوپ آماده شده را درون یک کاسه سوپ‌خوری بریزید و همراه با نان تست سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه سوپ سبزیجات”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی