رضیم
شماره دستور پخت: 3501
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

سیب زمینی نودلی یکی از فینگر فودهای لذیذی است که با دستور پخت های مختلفی می توان آن را سرو کرد. برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام دستور پخت سیب زمینی نودلی تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم سیب زمینی نودلی

سیب زمینی ۴ عدد

فلفل قلمی ۱ عدد متوسط

پیاز کوچک ۱ عدد

آرد برنج ۵ قاشق غذاخوری

رشته نودل ۲ بسته

آب ½ لیوان

آرد ½ لیوان

فلفل سیاه، پودر پابریکا و نمک از هر کددام ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه سیب زمینی نودلی

مرحله اول

برای تهیه یک وعده سیب زمینی نودلی لذیذ، نخست سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه مناسبی بریزید و آب اضافه کنید و سپس به اندازه ای که روی تمام سیب زمینی ها را بپوشاند آب بریزید و قابلمه را روی شعله متوسط قرار دهید.

مرحله دوم

حالا سیب زمینی ها را در آب جوش نگه دارید تا کاملا پخته و نرم شوند. وقتی سیب زمینی ها پخته شدند، آن‌ها را از قابلمه خارج کنید و بگذارید کاملا خنک شوند، سپس پوست آن ها را بگیرید.

مرحله سوم

سپس در کاسه مناسبی سیب زمینی ها را کاملاً رنده نمایید، بعد از آن فلفل را آبکشی کرده و کاملاً ریز و خرد کنید. اکنون پیاز را رنده کرده و همراه با فلفل دلمه ای خرد شده درون کاسه بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله نمک، فلفل سیاه، پودر پاپریکا و آرد برنج را به کاسه اضافه کنید. سپس با هم ورز دهید تا مخلوط یکدست شوند. سپس از این مخلوط به اندازه گردوی درشت برداشته و به شکل گلوله و قلقلی در آورید.

مرحله پنجم

حالا قلقلی ها را در سینی قرار دهید و سپس به مدت 10 دقیقه در فریزر بگذارید تا در حین سرخ شدن باز نشوند. در همین زمان رشته‌های نودل را در ظرف مناسبی خرد کرده و ادویه‌ها را در ظرف دیگری بریزید.

مرحله ششم

اکنون مقداری آب، نمک و آرد را به کاسه چاشنی رشته اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی به دست آید. بعد از 10 دقیقه گلوله های قلقلی را از فریزر بیرون آورده و در ظرف خمیر بغلتانید.

مرحله هفتم

پس از آن توپک ها را از ظرف خارج کرده و در ظرفی پر از رشته نودل بغلتانید تا زمانیکه سطح آن را کاملا بپوشانید. اکنون یک قابلمه مناسب را روی شعله ملایم قرار دهید و به مقدار کافی روغن مایع در آن بریزید.

مرحله هشتم

وقتی روغن داغ شد، سیب زمینی های نودلی را در قابلمه بریزید و تفت دهید تا طلایی شوند. در آخر آن‌ها را از قابلمه خارج نموده و در ظرف مورد نظرتان بچینید و با سس مورد علاقه خود میل نمایید. نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه سیب زمینی نودلی

  1. محمدرضا

    دلمون ضعف رفت با این عکسایی دیدیم🙏🏻🙂

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی