رضیم
شماره دستور پخت: 4006
رضیم
طرز تهیه شامی سبز

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از خوراکی های خوشمزه شمالی سبز شامی است. این غذای سنتی و خوش طعم ایرانی به روش های گوناگونی تهیه می شود. یکی از ساده ترین روش های تهیه این غذای خوشمزه را به شما همراهان گرامی سایت رضیم اموزش خواهیم داد. با ما همراه باشید و لذت ببرید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

گشنیز و جعفری ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد بزرگ

تخم مرغ ۱ عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه سبز شامی

مرحله اول

در ابتدا برای آنکه سبز شامی تهیه نمایید باید از سبزیجات معطر و البته تازه استفاده نمایید. تره، گشنیز و جعفری را خوب بشویید و آبکش کنید تا آب باقی مانده خارج شود. سپس سبزی ها را خوب و ریز ساطوری کنید.

مرحله دوم

در مرحله بعد یک عدد پیاز را خوب و ریز رنده کنید و به دقت آب اضافی پیاز را بچلانید و به آن سیر رنده شده و گوشت چرخ کرده و ادویه شامل نمک و فلفل سیاه و مقداری زردچوبه اضافه کنید.

مرحله سوم

اگر سبزیجات را خرد کردید و احساس کردید آب آن در حال خارج شدن است، آب اضافی آن را به دقت خارج کنید. در ظرف دیگری تخ مرغ ها را بشکنید و سبزیجات را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله چهارم

در این مرحله می توانید به جای گوشت چرخ کرده از گوشت سنگدان مرغ نیز استفاده کنید. ظرف را سلفون بکشید و کمی در یخچال قرار دهید تا مزه ها با گوشت به خوبی ترکیب شوند.

مرحله پنجم

پس از تایم استراحت مایه تهیه شده، شامی را از یخچال بیرون بیاورید. یک تابه مناسب بردارید و روی شعله ملایم قرار دهید. حال به تابه روغن اضافه کنید و اجازه دهید تا کاملا گرم و داغ شود.

مرحله ششم

سپس در مرحله بعد از مواد تهیه شده به اندازه یک گردوی بزرگ از مواد تهیه شده بردارید و گلوله کنید و به شکل دلخواه در بیاورید و درون تابه روغن قرار دهید و به آهستگی سرخ کنید. پس از سرخ شدن کامل هر کدام از شامی ها را روی دستمال قرار دهید تا کاملا روغن گیری شوند.

مرحله هفتم

به همین ترتیب تمام مواد درون ظرف را گلوله کنید و سرخ کنید و سپس روغن گیری کرده و در ظرف مناسب قرار دهید تا کاملا سرد و خنک شوند. حال می توانید به همراه کمی سیب زمینی سرخ شده و سس یا خود گوجه فرنگی سرو نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه شامی سبز

  1. بِهشید (خریدار محصول)

    انقدر قشنگ مشنگ ؟😋

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی