رضیم
شماره دستور پخت: 3573
رضیم
طرز تهیه شامی کباب آبدار

موارد لازم + طرز تهیه

شامی کباب آبدار یکی از خوش‌طعم‌ترین غذاهای بین المللی است که با مواد مختلفی سرو می‌شود. این غذای لذیذ به شکل شامی کباب تهیه می شود که در این دستور شامی کباب به غیر از طبخ آن در فر با آب، سیب زمینی، گوجه فرنگی و فلفل سبز نیز طبخ می شود. بسیاری از مردم شامی کباب را دوست دارند، اما با توجه به اینکه شامی کباب یک غذای خشک و بدون آب است، آن را در برنامه غذایی خود، اولویت نمی دهند. این افراد می توانند از این روش برای تهیه شامی کباب استفاده کنند، تا علاوه بر اینکه غذا آبدار باشد، طعم آن هم بسیار لذیذتر گردد. برای آشنایی با دستور پخت این شامی لذیذ تا انتها با رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر

گوشت چرخ کرده 300 گرم

پیاز 1 عدد بزرگ

پودر سوخاری ریز 2 قاشق غذاخوری

سیب زمینی 2 عدد متوسط

گوجه فرنگی 2 عدد متوسط

فلفل سبز 2 عدد متوسط

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت شامی کباب آبدار

مرحله اول

برای تهیه یک شامی کباب آبدار لذیذ نخست پیاز را با رنده‌ی ریز کاملاً ریز کنید، سپس با فشار دستتان آب پیاز را بگیرید و کنار بگذارید، حالا پیاز رنده شده را در کاسه‌ای مناسب و بزرگ بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه پودر سوخاری و کمی نمک و فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کنید و مواد را مخلوط کنید تا یکدست شوند، سپس با دست مواد را به مدت 10 دقیقه ورز دهید.

مرحله سوم

اکنون روی کاسه را با سلفون ببندید و به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت در یخچال نگه دارید تا مایه شامی کباب کاملاً استراحت کند. پس از این مدت کاسه را از یخچال بیرون آورده، و تابه‌ی مناسبی را روی شعله بگذارید.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن در تابه ریخته و بگذارید روغن داغ شود. سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه شامی کباب بیرون بیاورید و به سلیقه خود به شکل گرد یا بیضی در آورید.

مرحله پنجم

اکنون شامی‌ها را داخل روغن بریزید و کاملا سرخ کنید. وقتی یک طرف شامی‌ها کاملاً سرخ شد به آرامی آن‌ها را برگردانید و طرف دیگرشان را کاملاً سرخ نمایید.

مرحله ششم

همه شامی ها را به همین ترتیب سرخ نموده و کنار بگذارید. بعد دوباره کمی روغن به تابه اضافه کنید، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه نموده و خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله یک لیوان آب یا آب‌گوشت را در تابه ریخته، سپس سیب زمینی ها را پوست گرفته و 4 تکه نمایید و در تابه بریزید. سپس گوجه فرنگی‌ها نیز را در تابه بریزید.

مرحله هشتم

در این مرحله فلفل سبز را به همراه شامی های سرخ شده در تابه ریخته و در تابه را ببندید تا سیب زمینی ها کاملا پخته شوند. اکنون باید منتظر بمانید تا آب داخل تابه به اندازه دلخواه غلیظ شود.

مرحله نهم

پس از غلیظ شدن آب داخل ماهیتابه، میزان نمک و ادویه شامی کباب را بررسی کنید و در صورت نیاز مزه‌ی آن را تنظیم کنید. در پایان شامی کباب ها را با مواد دیگر در ظرفی ریخته و با برنج سرو کنید. نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

3 دیدگاه برای طرز تهیه شامی کباب آبدار

  1. لبخند (خریدار محصول)

    خیلی عالی بود سر فراز باشید😉😊

  2. ورتا

    گروه واتساپی هم دارید؟😊

  3. گلسان

    خیلی دنبال این طرز تهیه بودم????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی