رضیم
شماره دستور پخت: 3794
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

عموما در لیست غذای رستوران های عربی فته موجود است که معمولا تحت عنوان یک عصرانه یا پیش غذا بسیار مناسب است. ماده های اصلی فته موادی مانند نخود، نان و بادمجان خردشده و در پایان سس مخصوص و ماست می باشد ولی می توان ماده های جزئی تری به آن افزود و از سایر ادویه ها و آجیل هم در آن ریخت. این صبحانه خوشمزه خوراکی مصری می باشد اما در سوریه، لبنان فلسطین و اردن نیز همه آن را می شناسند در دمشق آن را شامیات نام می برند برای دیدن آموزش جامع و مرحله به مرحله طریقه پخت فته لبنانی با سایت رضیم همراه شوید.

مواد لازم فته لبنانی

سیب زمینی ۲ عدد

بادمجان ۲ عدد

پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد

سیر ۳ حبه

نمک و فلفل و زردچوبه به میزان لازم

نان پیتا یک و نیم لیوان

مواد لازم برای سس

ماست ۱ لیوان

جعفری ریز خرد شده نصف لیوان

ارده ۲ اقشق غذا خوری

آب لیمو ۱ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل به مقدار لازم

دستور پخت فته لبنانی

گام نخست:

برای پخت این غذای لذیذ اول سیب زمینی را مکعبی برش می زنیم. بعد درون یک ماهیتابه مقداری روغن ریخته و روی گاز می گذاریم تا گرم شود. اکنون سیب زمینی ها را میریزیم و تفت می دهیم.

گام دوم:

زمانی که اندکی سرخ گردید فلفل، نمک و زردچوبه را میریزیم و هم می زنیم تا بوی ادویه ها به مشام برسد بعد از ماهیتابه بیرون می آوریم و سپس بادمجان را می شوییم و پوست میگیریم.

گام سوم:

بعد به حالت مکعبی برش میزنیم و برای اینکه تلخی آن گرفته شود در آب و نمک می گذاریم. یک ماهیتابه دیگر برمیداریم و با اندکی روغن روی گاز میگذاریم تا گرم شود. بادمجان ها را آبکش می کنیم و در یک پارچه تمیز رطوبت آن را می گیریم

گام چهارم:

اکنون داخل روغن سرخ می کنیم زمانی که بادمجان ها سرخ شد از ماهیتابه بیرون می آوریم. پیازها را می شوییم و پوست میگیریم و به حالت مکعبی برش می زنیم و درون ماهیتابه میریزیم تا سرخ شود و طلایی و سبک شود.

گام پنجم:

زمانی که پیازها سرخ شد سیر رنده شده را میریزیم و هم می زنیم. در نهایت زردچوبه، فلفل و نمک میریزیم و سرخ می کنیم تا بوی ادویه ها به مشام برسد و در یک ظرف میریزیم.

گام شش:

بادمجان به همراه سیب زمینی های تفت خورده را نیز میریزیم و هم می زنیم. نان پیتا را به شکل مثلث خرد می کنیم و درون روغن سرخ می کنیم بعد سس مخصوص را درست می کنیم. برای تهیه سس ظرفی برداشته و جعفری خرد شده به همراه ماست، آبلیمو، ارده، نمک و فلفل را با هم قاطی می کنیم تا یکنواخت شود.

گام هفتم:

طرز دیزاین درون ظرف برای سرو به این حالت می باشد که سیب زمینی و بادمجان سرخی را درون ظرف می گذاریم. بعد یک لایه سس مخصوص اضافه می کنیم و در پایان نان های لبنانی را روی آن می گذاریم و بعد سرو می نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه فته لبنانی

  1. تناز (خریدار محصول)

    مرسی از رسپی خوشمزت

  2. فرنیا (خریدار محصول)

    خیلی لذیذ بنظر میرسه????????????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی