رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

فسنجان کدو حلوایی یک غذای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که در انواع دستور پخت تهیه می شود. شما می توانید برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کدو فسنجان به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم ۶ نفر

کدو حلوایی پوره شده ۲۰۰ گرم

مغز گردو ۴۰۰ گرم

مرغ یک و نیم کیلو گرم

پیاز متوسط ۲ عدد

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذا خوری

رب اناز ۲ قاشق غذا خوری

زردچوبه ۱ قاشق مربا خوری

فلفل سیاه ۱ قاشق چای خوری

نمک به مقدار لازم

طرز تهیه کدو حلوایی فسنجان

مرحله اول

در ابتدای کار پیازها را شسته و پوست می گیریم. سپس با چرخ گوشت چرخ می کنیم. همچنین می بایست گردوها را سه بار با چرخ گوشت چرخ کنید تا بعد از آن استفاده کنید. سپس باید کدوها را بشویید و پوست بگیرید و آن ها را نیز به قابلمه اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله می بایست ابتدا روی آن آب بریزیم تا خوب پخته شود و دیگر آبی در قابلمه نباشد. سپس کدوها را روی آتش بگذارید و بپزید. وقتی کدوها پخته و آبکش شدند به راحتی آنها را له کنید و کنار بگذارید. بیا یک کوزه برداریم

مرحله سوم

سپس با کمی روغن حرارت دهید تا داغ شود. سپس رب گوجه فرنگی را داخل آن می ریزیم و در روغن سرخ می کنیم. پوره کدو حلوایی را اضافه کرده و کمی تفت دهید. در ان مرحله باید پوره انار و نمک را نیز به ماده اصلی اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم

ابتدا باید در ظرفی جدا مرغ را با زردچوبه، فلفل سیاه و نمک خوابانده و مزه دار کردیم. تابه ای بردارید و با کمی روغن روی حرارت بگذارید تا داغ شود. سپس مرغ را در روغن سرخ می کنیم. بهتر است آن را کمی برشته کنید و سپس آن را کنار بگذارید.

مرحله پنجم

یک قابلمه بردارید و کمی روغن بریزید و روی حرارت بگذارید. پیاز را اضافه کرده و تفت دهید. سپس گردو را اضافه کرده و تفت دهید. فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کنید.

مرحله ششم

سپس خوب مخلوط می کنیم و 4 لیوان آب به ماده اصلی اضافه می کنیم. وقتی آب به جوش آمد روی آن را می پوشانیم و حدود 3 ساعت می گذاریم بجوشد. چند تکه یخ بریزید و پوره کدو حلوایی و مرغ سرخ شده را به خورش اضافه کنید.

مرحله هفتم

حالا یک ساعت دیگر می گذاریم خورش بپزد و جا بیفتد. سپس با برنج سرو می کنیم. فسنجان را به سلیقه می توان شیرین یا ملایم درست کرد که برای آن رب انار یا شکر زیادی اضافه می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

4 دیدگاه برای طرز تهیه فسنجان کدو حلوایی

  1. نادیا

    به به عجب خوشمزه ای درست کردین😋😋

  2. پاداش (خریدار محصول)

    عالیه این طرز تهیه👍🏻👌🏻🙏🏻

  3. سامره

    حتما باید درستش کنم خیلی عالی بنظر میرسه👍🏻

  4. سیمبر (خریدار محصول)

    حتما درستش میکنم????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی