رضیم
شماره دستور پخت: 3796
رضیم
طرز تهیه قاطی پلو با میگو

موارد لازم + طرز تهیه

در بیشتر نقاط دنیا برنج یکی از غذاهایی است که بسیار محبوب و پرمصرف می باشد. از طرف دیگر این غذا با شیوه های گوناگونی طبخ می گردد و مورد استفاده قرار میگیرد. برنج مخلوط که به آن قاطی پلو می گویند با توجه به موادی که با آن قاطی می شود فرق دارد و در عوض اینکه برنج و خورشت جداگانه استفاده شوند با یکدیگر پخته و سرو می گردند که طرفداران فراوانی دارند. برنجی که در این روش پخته می شود با میگو و مخلوط با آن طبخ و استفاده می گردد.

مواد لازم برای ۴ نفر

برنج ۴ پیمانه

میگو پاک شده ۵۰۰ گرم

سیر ۳ حبه

پیاز ۱ عدد

گشنیز خشک ۱ قاشق غذا خوری

شوید تازه ۲۰۰ گرم

گشنیز تازه ۲ قاشق غذا خوری

شوید خشک ۱ قاشق غذا خوری

تمبر هندی یا رب گوجه ۲ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل قرمز به مقدار لازم

زردچوبه و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه قاطی پلو با میگو

گام نخست:

برای درست کردن این قاطی پلو لذیذ نخست پیاز را می شوییم و پوست میگیریم. بعد ظرفی برمیداریم و با اندکی روغن روی گاز می گذاریم تا روغن گرم شود. پیازها را خلالی برش می زنیم داخل ماهیتابه میریزیم و هم می زنیم تا طلایی گردد.

گام دوم:

سیر را رنده می کنیم و با گشنیز تازه خرد شده اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. میگوها را تمیز می کنیم و روی مواد میریزیم. حرارت را بالا می بریم تا میگوها آب نیندازد. پس از 5 دقیقه گشنیز خشک را میریزیم.

گام سوم:

نمک و زردچوبه و مقدار زیادی فلفل قرمز را میریزیم پس از سرخ شدن سبزی ها، اندکی آب اضافه می کنیم و اجازه می دهیم اندکی پخته شود. در این گام می توان تمبر هندی را به همراه 1 قاشق رب گوجه افزود این انتخاب به طبع غذایی وابسته است.

گام چهارم:

در این بخش برنج را با توجه به مدل آن از چند ساعت قبل شسته و با کمی نمک و آب خیس می نماییم. بعد آب برنج را خارج می کنیم و با شوید تازه خرد شده به میگو می افزاییم و اجازه می دهیم تا آب آن بخار شود.

گام پنجم:

با توجه به سلیقه شخصی 1 قاشق شوید خشک شده میریزیم تا بوی بیشتری بدهد. بعد زمانی آب برنج جمع شد حرارت را کم می کنیم و دم کنی را روی ظرف گذاشته تا برنج با میگو دم شود.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه قاطی پلو با میگو”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)