رضیم
شماره دستور پخت: 4016
رضیم
طرز تهیه قیمه کورگ

موارد لازم + طرز تهیه

یکی دیگر از بهترین و لذیذترین غذاهای سنتی ایران، قیمه کورگ است. این غذا مخصوص شهرستان سنندج و غرب کشور است که با همراهی ما در سایت رضیم می توانید از این غذای لذیذ و خوشمزه استفاده کنید و در منزل بپزید.

مواد لازم برای ۴ نفر

تره ۵۰۰ گرم

سویا ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

کره ۲۰ گرم

آب ½ فنجان

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی

پودر آویشن و پودر زنجبیل (قابل حذف) به مقدار کافی

طرز تهیه قیمه کورگ

مرحله اول

برای تهیه این غذای پر طرفدار بهتر است در ابتدا تره را شسته و ساطوری کنید و بعد از آن سوی را درون یک کاسه بزرگ ریخته و روی آن مقداری آب جوش بریزید. سویا در آب جوش بافت بسیار نرمی به خود می گیرد.

مرحله دوم

در مرحله دوم باید پیازها را ساطوری کرده و نگینی کنید و به یک تابه مناسب اضافه کنید و به همراه مقداری کره روی شعله قرار دهید. پیازها را با کره تفت دهید و تا مرحله طلایی شدن ادامه دهید.

مرحله سوم

حال در مرحله بعد سویا را از آبکش عبور دهید و اجازه دهید آّ اضافی از آن خارج شوند. حال سویا را به تابه پیازها اضافه کنید و خوب تفت دهید. سپس با افزودن مقداری ادویه شامل نمک، فلفل سیاه و کمی آویشن و زنجبیل، تفت دادن را ادامه دهید.

مرحله چهارم

تفت دادن را همچنان ادامه دهید تا بوی خامی ادویه گرفته شده و کامل سرخ و یکدست شوند. حال نوبت تره است. تره نیز باید تفت داده شودتا کامل تغییر رنگ دهد. حال کمی آب به تابه اضافه کنید و اجازه دهد کاملا ترکیبات با هم بپزند.

مرحله پنجم

پس از اتمام و بخار شدن آب درون تابه قیمه کورگ آماده است. آن را از روی حرارت بردارید و در طرف مخصوص بریزید و به کمک سبزیجات تازه تزیین کنید. برای این کار از ریحان تازه استفاده نمایید و غذا را در کنار خانواده سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه قیمه کورگ

  1. حنا (خریدار محصول)

    یبار خوردمش هنوز طعمش یادمه😋👌🏻

  2. ساتکین

    عالیه این رسپی????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی