رضیم
شماره دستور پخت: 3830
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

جوجه کباب ماستی یکی از مدل های جوجه کباب است که مزه خیلی خوبی دارد و به علت طعم خوب طرفداران فراوانی دارد. جوجه کباب ماستی مزه ای متفاوت و عالی دارد و برای پذیرایی در مجالس بسیار مناسب است که طریقه تهیه آن هم آسان است و به سادگی می توان در مجالس آن را درست کرد و سرو نمود. برای دیدن آموزش جامع و بخش به بخش دستور تهیه ماست کباب در ادامه با سایت رضیم همراه شوید.

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله مرغ ۱۲ عدد

فلفل دلمه رنگی ۳ عدد

پیاز ۱ عدد

ماست یک و نیم پیمانه

روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری

قارچ ۱۰ عدد

کره ۳۰ گرم

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذا خوری

اورگانو ۱ قاشق چای خوری

نمک و فلفل سیاه و پاپریکا ۱ قاشق چای خوری

پول بیبر و پودر سیر ۱ قاشق چای خوری

لیمو ترش تازه نصف ۱ عدد

دستور تهیه ماست کباب

گام نخست:

برای تهیه کباب خوش طعم و مخصوص با ماست اول ماست پرچرب را داخل ظرف مناسبی ریخته و روغن زیتون را میریزیم و بعد ادویه ها را به آن می افزاییم. اورگانو و نیم لیموی تازه را نیز اضافه می کنیم.

گام دوم:

فیله های مرغ را که به حالت نگینی خرد کرده ایم داخل مواد اضافه می کنیم و کاملا با هم قاطی می کنیم. فلفل دلمه ای های رنگی و پیاز را نیز به حالت نگینی برش می زنیم و مواد را با هم قاطی می کنیم.

گام سوم:

بعد به همراه فیله های مرغ مزه دار شده دوساعت داخل یخچال می گذاریم بماند. بعد کره آب شده به همراه زعفران را داخل یک ظرف با هم قاطی می کنیم. بعد یک دانه از فیله را سیخ می کنیم.

گام چهارم:

بعد بین آن سبزی هایی مثل فلفل دلمه و یا پیاز قرار می دهیم و بعد مجدد فیله بعدی را سیخ می کنیم و این رویه را تا پایان ادامه می دهیم. بعد قارچ ها را که از نیمه برش داده ایم داخل مواد مخصوص طعم دار کردن می ریزیم حدود 2 تا 3 دقیقه مخلوط می کنیم.

گام پنجم:

در این بخش پس از سیخ کردن مواد تابه را برای مدت 5 دقیقه روی شعله می گذاریم تا گرم شود بعد فیله های سیخ زده شده را درون ماهیتابه به مدت هر سمت 8 تا 10 دقیقه می گذاریم تا کاملا مغز پخت شود.

گام ششم:

زمانی که کاملا پخته شد مخلوط زعفران و کره را روی آن می ریزیم تا کباب رنگ خوشی پیدا کند سپس قارچ را نیز با مخلوط کره و زعفران کباب می کنیم و در اطراف کته با لیمو و ریحان داخل ظرف مناسب قرار می دهیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه ماست کباب”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)