رضیم
شماره دستور پخت: 3692
رضیم
طرز تهیه ماش پلو با مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

امروز برای علاقه مندان به غذاهای سنتی و خانگی امروز یک پیشنهاد ویژه برای شما داریم. ماش پلو با مرغ که به قاتی پلو نیز معروف است، یک غذای خانگی پرطرفدار است که در کنار ترشی و سبزیجات معطر، ترکیبی عالی برای مجالس خانوادگی شماست. این غذا با ترکیب موادی با خواص و ویتامین های غنی، به دلیل طعم لذیذش در بین خانوارهای ایرانی بسیار محبوب است. توصیه می کنیم اگر می خواهید یک غذای متفاوت و دلچسب بپزید و یا روز شلوغی دارید، این غذای خوشمزه را تهیه کنید و از طعم و عطر آن لذت ببرید. با ما در تهیه پوره سیب زمینی پلو با مرغ خوشمزه و خاص همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر

برنج ۲ پیمانه

ماش ¾ پیمانه

سینه یا ران مرغ ۱ عدد

هویج ۲ عدد

کشمش ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد

زعفران دم کرده ۱ قاشق غذاخوری

کره ۲۰ گرم

آبغوره ۱ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

نحوه تهیه ماش پلو با مرغ

گام اول

برای تهیه مجلسی ماش پلو با مرغ ابتدا سه چهارم فنجان پوره سیب زمینی را در یک کاسه آب به مدت ۱۰ دقیقه خیس کنید. سپس یک قابلمه کوچک را روی گاز بگذارید و آن را روشن کنید.

گام دوم

ماش را با چند لیوان آب در قابلمه بریزید و بپزید. توجه داشته باشید که ماش تا انتها پخته شود، بافت آن باید نرم و قابل له شدن نباشد.مرغ را به صورت نوار برش دهید و نمک و فلفل و زردچوبه بپاشید.

گام سوم

مقداری از زعفران و روغن زیتون را که از قبل پخته اید روی مرغ بریزید و مزه دار کنید. مراقب باشید می توانید مرغ را در تابه بپزید و سپس سوهان بکشید.

گام چهارم

حالا باید یک تابه را روی گاز گذاشته و کف آن را چرب کنید. سپس نوارهای مرغ یا مرغ ریش دار را در تابه ریخته و با مقداری کره و زعفران و آب تفت می دهیم. توجه داشته باشید که دمای گاز باید زیاد باشد و زمان سرخ کردن کوتاه باشد.

گام پنجم

مرغ را بدون خشک شدن آبدار نگه می دارد. مقداری هویج را بشویید و ریز خرد کنید. یک تابه کوچک روی گاز بگذارید و کف آن را با روغن بمالید. سپس هویج را به ماهیتابه اضافه کرده و با زعفران تفت می دهیم.

گام ششم

پیاز و کشمش خرد شده نیز در این مرحله سرخ می شود. سپس مواد را در موقعیت صحیح قرار دهید. دو پیمانه برنج خیس خورده را در قابلمه بزرگی بریزید و کمی نمک و آب اضافه کنید و بپزید.

گام هفتم

بعد از آبکش، ماش پخته شده را (حتما آب آن را کاملا آبکش کنید) به برنج آبکش شده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مراقب باشید این کار را به آرامی و با احتیاط انجام دهید تا برنج و ماش له نشود.

گام هشتم

در این گام کف قابلمه برنج را با کمی روغن آغشته کرده و روی سیب زمینی های خرد شده را با زعفران آغشته کرده و در ته تابه قرار دهید. حالا با قاشق مخلوط ماش و برنج را کف تابه بریزید.

مرحله نهم

پس از ریختن برنج در قابلمه، روی آن را با نصف پیمانه آب، زعفران و کره بپوشانید و بگذارید بجوشد. بعد از 30 الی 40 دقیقه که برنج کاملا پخته شد، آن را به کاسه ها منتقل کنید و با مخلوط مرغ، پیاز گرم، کشمش و هویج تزیین کنید.

نکاتی برای پخت پوره سیب زمینی پلو با مرغ

برای اینکه پوره پلو خراب نشود باید آن را آبکش کنید.

مراقب باشید زیرا برخی از حبوبات مانند عدس و ماش برداشت می شوند. از چند مزرعه مختلف می آید و گاهی بعد از پخت، مقداری از دانه ها هنوز پخته نشده است، پس هنگام پختن ماش به له شدن دانه ها توجه نکنید، همه را بپزید.در صورت تمایل می توانید قبل از پختن برنج، همه مواد (هویج، پیاز، کشمش و مرغ) را اضافه کنید و سپس مواد را با هم بپزید.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه ماش پلو با مرغ

  1. دل افروز (خریدار محصول)

    به به چه شود این رسپی🥰

  2. شادی افزا

    چه عالی شدههه????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی