رضیم
شماره دستور پخت: 6083
رضیم
طرز تهیه ماهی با سس مخصوص

موارد لازم + طرز تهیه

ماهی با سس مخصوص یکی از غذاهای خاص و لذیذ شمال است که با دستور پخت های مختلفی درست می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ماهی با سس مخصوص با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم ماهی با سس مخصوص برای ۴ نفر

ماهی ۲ عدد متوسط
سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
رب انار ۴ قاشق غذاخوری
سیر ۳ حبه
آب لیمو ترش ۴ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پودر سیر و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه ماهی با سس مخصوص

مرحله اول
برای تهیه ماهی لذیذ با سس مخصوص در ابتدای کار شکم ماهی را باز کرده و تمیز می کنیم سپس در ظرف کوچکی سرکه را با مقداری نمک و فلفل سیاه و پودر سیر مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.
مرحله دوم
در این مرحله مخلوط سرکه و ادویه را با برس تمیز روی گوشت ماهی می مالیم و به مدت ۱۵ دقیقه کنار می گذاریم تا طعم بگیرد. در همین حین فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن میکنیم و می گذاریم گرم شود.
مرحله سوم
حالا سینی فر را با کمی روغن چرب کنید و ماهی را از سمت پوست داخل سینی بچینید. سپس سینی را در فر قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت اجازه دهید ماهی کاملاً بپزد.
مرحله چهارم
در همین حین سس را روی ماهی آماده می کنیم، برای این منظور رب گوجه فرنگی، رب انار، آبلیمو، روغن کنجد و مقداری نمک، زردچوبه و فلفل سیاه را در ظرف کوچکی ریخته و با هم مخلوط میکنیم.
مرحله پنجم
در این مرحله سیرها را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم سپس به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا یکدست شوند. پس از پخت کامل ماهی آن را از فر خارج کرده و سس را روی آن بمالید.
مرحله ششم
حالا دوباره سینی را در فر می گذاریم و این بار گریل را روشن می کنیم تا سس روی ماهی بپزد. بعد از ۱۰ دقیقه سینی را از فر خارج کرده و ماهی را در ظرف مورد نظر بریزید و با برنج سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه ماهی با سس مخصوص

  1. 0930xxxx724

    خوب

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)