رضیم
شماره دستور پخت: 6085
رضیم
طرز تهیه مرغ پفکی

موارد لازم + طرز تهیه

مرغ پف کرده یکی از غذاهای لذیذ و محبوب بین المللی است که با دستور پخت و طعم های مختلف تهیه می شود. علاوه بر اینکه می توانیم این غذای خوشمزه را به عنوان یک غذای کامل سرو کنیم، می توانیم آن را به عنوان همراه با سایر غذاها یا حتی به عنوان پیش غذا نیز سرو کنیم. مرغ پف کرده یک نوع غذای سرخ شده به حساب می آید اما با مرغ سوخاری تفاوت دارد. مانند مرغ چینی، مرغ پف کرده را قبل از سرخ شدن در خمیر مخصوص قرار می دهند، اما مرغ سوخاری را با آرد نان درست می کنند. اگر به فست فود علاقه مند هستید، توصیه می کنیم حتما این غذای خوشمزه را امتحان کنید. برای مشاهده این آموزش آشپزی با سایت آموزش آشپزی  رضیم همراه باشید.

مواد لازم مرغ پفکی برای 2 نفر

گوشت مرغ 300 گرم
بیسکوییت پتی بور 3 عدد
سفیده تخم مرغ 1 عدد
آب ½ لیوان
آرد 1.5 لیوان
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
فلفل قرمز و ادویه مرغ به مقدار کافی
روغن مخصوص سرخ کردنی به مقدار کافی

دستور پخت مرغ پفکی

مرحله اول
برای تهیه مرغ پفکی خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به مکعب های متوسط روی صفحه آشپزخانه برش می دهیم و در ظرف همزن می ریزیم. بیسکویت ها را با دست خرد کنید و به تکه های مرغ اضافه کنید.
مرحله دوم
در این مرحله سفیده تخم مرغ را به همراه مقداری فلفل قرمز، فلفل سیاه، نمک و ادویه مرغ اضافه می کنیم و همزن را روشن می کنیم تا مواد مخلوط شوند سپس خاموش می کنیم و آب اضافه میکنیم.
مرحله سوم
حالا دوباره دستگاه را روشن می کنیم تا مواد با هم ترکیب شوند و بعد خاموش می کنیم و آرد را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مواد سریعتر با هم مخلوط شوند و مخلوط یکدستی به دست بیاید.
مرحله چهارم
سپس تابه ای را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و داخل آن روغن ماهیتابه شناور می ریزیم و میگذاریم داغ شود. سپس سبزی را با قاشق یا هر وسیله دیگری به اندازه یک گردو می گیریم.
مرحله پنجم
سپس در روغن داغ می گذاریم تا کاملاً سرخ شوند. توجه داشته باشید که به اندازه تابه از خمیر برداشته، دایره ای شکل می دهیم و در روغن می گذاریم تا سرخ شود.
مرحله ششم
سپس با کفگیر سوراخ دار آنها را جابجا می کنیم تا تمام قسمت های مرغ به طور یکنواخت سرخ شود. سپس داخل توری می ریزیم تا روغن اضافیشان گرفته شود و سری های بعدی را در تابه میگذاریم.
مرحله هفتم
در این مرحله مرغ پفکی سرخ شده را داخل توری روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم و با چاقوی تیز برش عمیقی روی آن ها می زنیم به گونه ای که باعث دو نیم شدن مرغ پفکی نشود.
مرحله هشتم
حالا دوباره داخل روغن داغ میزنیم تا جوجه های پف دار شکل زیبایی پیدا کنند. بعد از آن از روغن خارج می کنیم و روی حوله می گذاریم تا روغن آن گرفته شود. در پایان مرغ های پف کرده را با سس دلخواه تان میل کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه مرغ پفکی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)