رضیم
رضیم
طرز تهیه مرغ گریل رژیمی

موارد لازم + طرز تهیه

در این بخش پیشنهادی ویژه برای افراد علاقه مند به غذاهای رژیمی و سالم داریم. مرغ گریل شده انتخابی عالی برای این افراد است که می خواهند وزن کم کنند. در کنار این غذا درست کردن یک نوع سس یا همان دیپ به خصوص را برای شما حاضر کرده ایم که می توانید به دلخواه با این غذا بخورید. گریل نمودن مرغ شیوه ای سالم برای پختن مرغ است چون در این شیوه حرارت از بالا به مرغ ها میخورد باعث می شود چربی آن بسوزد به این ترتیب یک مرغ سالم و با چربی اندک و مزه خوب است که به علت کالری کم آن افراد زیادی طرفدار آن هستند. توصیه می شود بعد از تمرین های ورزشی در طول روز این غذای مقوی و دارای پروتئین را برای خود با سبزی های معطر و تازه آماده کنید و میل کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

مرغ ۵۰۰گرم

آویشن یک قاشق چایخوری

ریحان خشک یک قاشق چایخوری

پاپریکا نصف قاشق چایخوری

پودر سیر نصف قاشق چایخوری

پودرپیاز نصف قاشق چایخوری

سماق نصف قاشق چایخوری

سس خردل دو قاشق غذاخوری

روغن زیتون چهار قاشق غذاخوری

آبلیمو سه قاشق غذاخوری

ماست نصف پیمانه

سیر دو حبه

نمک، فلفل به مقدار لازم

سس مایونز به مقدار لازم

سبزی معطر (جعفری یا ریحان و یا گشنیز) به مقدار لازم

دستور تهیه مرغ گریل رژیمی

گام نخست:

برای درست کردن مرغ گریلی رژیمی باید 500 گرم مرغ را در ظرفی بریزید و ریحان خشک و پودر آویشن به آن اضافه کنید اندکی پاپریکا با سس خردل و روغن زیتون روی مرغ بریزید و آن را مزه دار کنید.

گام دوم:

3 قاشق غذاخوری آبلیمو با پودر سیر و سماق و پیاز به مواد اضافه کنید و کامل با هم مخلوط کنید تا مزه و بوی ادویه ها جذب مرغ گردد در پایان مواد را درون یک ظرف درب دار ریخته و آن را در زمان 1 تا 2 ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

گام سوم:

برای درست کردن سس دیپ نصف پیمانه ماست را درون ظرفی بریزید و اندکی سس مایونز بروی آن بریزید بعد دو حبه سیر راه خوب بشویید و روی مواد رنده کنید. روغن زیتون را با سبزی معطر موردنظر به سس اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید.

گام چهارم:

در پایان نمک و فلفل و آبلیمو را روی سس بریزید و دوباره همه مواد را با هم مخلوط کنید تا طعم ها جذب شوند. سس را چند ساعت در یخچال بگذارید بعد از زمان معین شده مرغ های مزه دار شده را از یخچال بیرون بیاورید و سیخ کنید.

گام پنجم:

می توان آن را داخل ماهیتابه گریل با فر کباب کنید بعد دیپ را در پایان در ظرفی کنار مرغ ها بگذارید و آن را با لیمو ترش تازه و سبزی های معطر میل کنید. مرغ گریل شده رژیمی شما حاضر است می توان آن را با خانواده نوش جان کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه مرغ گریل رژیمی

  1. آلکا

    خعلی خوشمزه است????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی