رضیم
رضیم
طرز تهیه معجون شلغم و عسل (برای سرماخوردگی)

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از معجون‌های مفید در طب سنتی را می‌توان معجون شلغم و عسل دانست که به سبب تأثیرات فراوان در جلوگیری از برخی بیماری‌ها، مصرف آن مورد توجه قرار گرفته است. این معجون به سبب طبع گرم شلغم در طب سنتی به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته شده و همانند دیگر آنتی بیوتیک‌های دیگر برای درمان بیماری‌های ویروسی اعم از سرماخوردگی مورد توصیه‌ی حکما و گاه پزشکان است. علاوه بر این، می‌توان از این معجون برای درمان سرفه، گلودرد و همچنین پاک‌سازی ارگان‌های تنفسی و درمان خس خس سینه استفاده نمود. برای آموزش این معجون، لطفأ با ما همراه باشید.

مواد لازم معجون شلغم و عسل

شلغم ۳ عدد
عسل ۵ قاشق چایخوری

طرز تهیه‌ی معجون شلغم و عسل


1- برای تهیه‌ی این معجون ثمربخش، نخست لازم است از شلغم‌هایی استفاده شود که بتوان روی استکان یا لیوان قرار داد. پس از انتخاب شلغم‌ها با اندازه‌ی مناسب، آن‌ها را به خوبی شسته و قسمت بالایی آن‌ها را با چاقو بریده و جدا سازید.
2- سپس لازم است به کمک یک قاشق چایخوری، درون شلغم‌ها را بدون آسیب زدن به دیواره‌ها و سوراخ شدن شلغم‌ها، خالی نمایید. اکنون شلغم‌های توخالی را در داخل استکان‌ها قرار دهید.
3- سپس از جاسازی شلغم‌ها، از عسل برای پرساختن دوسوم حجم داخلی شلغم‌ها استفاده نموده و سپس قسمت بالایی شلغم‌ها را که در ابتدا جداساختید، مانند قبل روی قسمت بالایی شلغم‌ها قرار دهید. حال، استکان‌ها را به مدت 8ساعت بر روی بخاری با شعله‌ی کم و یا شوفاژ قرار دهید.
4- در نهایت، پس از گذشت 8ساعت، عصاره‌ی خارج شده از شلغم در درون استکان جمع شده و قابل استفاده است. اگر از تعداد زیادی شلغم استفاده نموده‌اید، می‌توانید آن را درون ظرف شیشه‌ای دربسته‌ای نگهداری و در بازه‌ی زمانی معین به‌عنوان یک آنتی‌بیوتیک استفاده نمایید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه معجون شلغم و عسل (برای سرماخوردگی)

  1. علیرضا

    بله واقعا اثر بخشه من درست کردم و نتیجه گرفتم

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی