رضیم
رضیم
طرز تهیه موساکا با مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

موساکا با مرغ یکی از غذاهای لذیذ و سنتی یونانی است که با نام گراتن شهرت دارد و با مواد مختلفی طبخ می‌شود. برای آموزش کامل و گام به گام دستور پخت موساکا با مرغ تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۴ عدد

سیب زمینی ۳ عدد

فیله مرغ ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

شیر ۲ پیمانه

آرد ۲ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

کره به مقدار کافی

پنیر پیتزا به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و فلفل قرمز به مقدار کافی

طرز تهیه موساکا با مرغ

مرحله اول

برای تهیه یک وعده موساکا با مرغ لذیذ نخست بادمجان ها را بشویید و پوست آن‌ها را کاملا جدا کنید. سپس بادمجان ها را به شکل ورقه‌ای تکه تکه کرده و برای ۳۰ دقیقه در آب و نمک بریزید تا تلخی آنها از بین برود.

مرحله دوم

بعد از این مدت بادمجان ها را شسته و روی دستمال بگذارید تا رطوبت اضافی آن کاملا از بین برود. سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بعد از شستن به ورقه های هم اندازه برش دهید.

مرحله سوم

اکنون یک تابه مناسب را روی شعله ملایم قرار دهید و روغن مایع را در آن بریزید و روغن را داغ کنید. سپس برش های سیب زمینی را در تابه بریزید و دو طرف آن را سرخ کنید.

مرحله چهارم

وقتی ورقه های سیب زمینی کاملا سرخ شد، آن‌ها را از ماهیتابه خارج کنید و بادمجان‌ها را در تابه بگذارید، سپس اجازه دهید تا کاملا سرخ شوند. در مرحله بعد پیاز و فیله مرغ را نگینی خرد کرده و در تابه مناسبی را روی شعله قرار دهید.

مرحله پنجم

اکنون داخل تابه مقداری روغن مایع بریزید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا طلایی شود. سپس فیله مرغ را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ مرغ تغییر کند و سفید گردد.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا ادویه ها به خوبی سرخ شوند. اکنون بگذارید فیله مرغ کاملا پخته شود، سپس قابلمه مناسبی را روی شعله ملایم بگذارید.

مرحله هفتم

سپس کمی کره به ماهیتابه اضافه کنید و بگذارید آب شود، سپس آرد را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. اکنون شیر را به تدریج در قابلمه بریزید و دائماً به هم زدن ادامه دهید.

مرحله هشتم

وقتی سس بشامل مثل فرنی غلیظ شد کمی نمک و فلفل سیاه اضافه کنید و قابلمه را از روی شعله بردارید. حالا فر را در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا فر کاملا گرم شود.

مرحله نهم

اکنون مقداری سس بشامل را در یک ظرف ضد حرارت بریزید و آن را پخش کنید، سپس لایه‌ای از بادمجان و سیب زمینی را در بشقاب بچینید. سپس قسمتی از فیله مرغ را داخل ظرف پخش نمایید.

مرحله دهم

در این مرحله مقداری سس بشامل روی مواد بریزید و روی آنها را با پنیر پیتزا بپوشانید، سپس مراحل را مجدداً تکرار نمایید تا مواد به اتمام برسد. در پایان لایه آخر موساکا را به طور کامل با پنیر پیتزا بپوشانید.

مرحله یازدهم

اکنون ظرف را در طبقه میانی فر قرار داده و موساکا را به مدت 20 دقیقه در فر بگذارید تا پنیر پیتزا روی آن به طور کامل آب گردد. بعد از این مدت گریل را روشن کنید تا پنیر پیتزا رنگ طلایی پیدا کند و خوب آب شود. نوش‌جان‌تان!

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه موساکا با مرغ

  1. مروارید (خریدار محصول)

    چه عالی شدههه????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی