رضیم
شماره دستور پخت: 4031
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از غذاهای خوشمزه و در عین حال بسیار ساده ایرانی که در گذر زمان با دستور غذایی  های مختلفی طبخ شده هویج بیج است. هویج بیچ از قدیمی ترین و سنتی ترین غذاهای مخصوص گیلانی ها و مردم شمال کشور است. این غذا به حدی قدیمی و سنتی است که حتی ممکن است نسل جدید مردم این شهر نیز به سختی اسم این غذا را شنیده باشند. این غذای خوشمزه و خوش طعم نوعی املت محسوب می شود. شاید فکر کنید که این غذا به واسطه حضور هویج شیرین باشد، اما شیرینی این غذا به دلیل استفاده از آبلیمو کاملاً گرفته می شود. شما می توانید برای آموزش این غذای خوشمزه ایرانی با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 2 نفر

تخم مرغ 3 عدد

سیر 3 حبه

پیاز 1 عدد

هویج 2 عدد متوسط

آب لیمو ترش 1 تا 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت هویج بیج

مرحله اول

برای طبخ و تهیه غذای هویج بیج به روش سنتی مردم گیلان، در ابتدا پیاز را ساطوری خرد کرده و به همراه کمی روغن درون تابه مناسب تفت دهید تا پیازها کاملا شیشه ای و طلایی رنگ شوند و کامل سرخ شوند.

مرحله دوم

در مرحله بعدی سیر را رنده کنید و با مقداری ادویه شامل فلفل سیاه، نمک و زرد چوبه و… به تابه اضافه نمایید. در مرحله بعد سیر و پیاز را با هم تفت بدهید تا کاملا عطر سیر به همراه ادویه ها ترکیب شوند.

مرحله سوم

هویج را از قبل پوست بگیرید و با رنده ریز کاملا رنده کنید و به ظرف تابه در این مرحله اضافه نمایید. سپس با افزودن مقدار مناسبی از آب لیمو ترش، شیرینی هویج را بگیرید و با بستن درب تابه اجازه بدهید تا هویج آب اضافی خود را از دست بدهد.

مرحله چهارم

اجازه بدهید تا هویج آب مازاد خود را کاملاً از دست بدهد و به خوبی سرخ شود. در مرحله بعد یکی یکی تخم مرغ ها را اضافه کنید و مواد را کاملاً مخلوط کنید تا املت هویج بیج کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

برخی افراد هم زدن تخم مرغ را در غذاهایی مثل املت دوست ندارند. این افراد می توانند هنگام طبخ هویج بیج به آرامی درب تابه را ببندند و با شعله بسیار کم غذا را طبخ نمایند و اجازه بدهند تا تخم مرغ به همان حالت به آرامی پخته شود.

مرحله ششم

در نهایت پس از آنکه تخم مرغ ها کاملاً پخته شدند غذا آماده است و می توان با چشیدن طعم آن و افزودن کمی ادویه مثل نمک طعم دلپذیرتری به املت هویج بیج ببخشید. حال غذا را درون ظرف مناسبی بکشید و تزیین کنید و به همراه نان داغ میل بفرمایید.

 

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه هویج بیج”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی