رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

هویج پلو یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه شهرستان کازرون است که با مواد مختلفی طبخ می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه هویج پلو کازرون با سایت آموزش آشپزی رضیم همراه باشید.

مواد لازم هویج پلو کازرونی برای ۴ نفر


برنج ۳ پیمانه
ماش ۱٫۵ پیمانه
هویج ۵ عدد
شوید خشک ۶ قاشق غذاخوری
پیاز ۳ عدد
سیر ۱ حبه
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
آب نارنج ۲ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه هویج پلو کازرونی


مرحله اول
برای تهیه هویج کازرونی پلو در ابتدای کار ماش را در قابلمه حاوی آب نمک می ریزیم و روی حرارت می گذاریم تا خوب بپزد. بعد برنج را در ظرفی حاوی آب نمک می ریزیم و می گذاریم حداقل یک ساعت خیس بخورد.
مرحله دوم
در این مرحله هویج ها را پوست گرفته و با رنده درشت رنده می کنیم سپس آنها را کنار می گذاریم. در مرحله بعد ۲ عدد پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم.
مرحله سوم
حالا پیاز خرد شده را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سبک شود. بعد سیر را در تابه رنده می کنیم و کمی تفت می دهیم سپس هویج رنده شده را به همراه زعفران دم کرده و آب پرتقال و مقداری نمک و فلفل سیاه و زردچوبه اضافه می کنیم.
مرحله چهارم
در این مرحله هویج را ۱۰ دقیقه تفت می دهیم سپس ماش پخته شده را آبکشی کرده و به تابه اضافه می کنیم. در مرحله بعد ماش ها را یک دقیقه تفت دهید سپس تابه را از روی حرارت بردارید.
مرحله پنجم
حالا یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر می کنیم و روی حرارت می گذاریم سپس یک قاشق نمک اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا آب بجوشد. بعد از جوش آمدن آب، برنج خیس شده را اضافه کنید.
مرحله ششم
در این مرحله برنج را بعد از ۸ تا ۱۰ دقیقه آبکشی می کنیم سپس داخل قابلمه مناسبی را با روغن چرب می کنیم و کف قابلمه مورد نظر را کف قابلمه می گذاریم. سپس مقداری برنج کف قابلمه بریزید.
مرحله هفتم
حالا مقداری از مخلوط ماش و هویج را به همراه شوید خشک روی برنج بریزید. در مرحله بعد مواد را به صورت یک لایه داخل قابلمه می ریزیم سپس درب قابلمه را با بخارپز گذاشته و روی شعله بسیار ملایم قرار می دهیم.
مرحله هشتم
دم کشیدن هویج پلو حدود ۴۰ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد، در حالی که کوفته ها را آماده می کنیم. برای این منظور پیاز باقی مانده را رنده می کنیم و با گوشت چرخ کرده، آرد نان و مقداری نمک و فلفل سیاه مخلوط می کنیم.
مرحله نهم
حالا ترکیب مواد را به قلقلی های کوچک تبدیل کرده و درون روغن سرخ می کنیم. در نهایت هویج پلو را درون قابلمه ترکیب می کنیم تا یکدست شود، سپس درون دیس می کشیم و با گوشت های قلقلی تزیین می کنیم.
حالا مخلوط مواد را به شکل قلقلی های کوچک در می آوریم و در روغن سرخ می کنیم. در آخر هویج و برنج را در قابلمه با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شود سپس در دیس می چینیم و با گوشت چرخ کرده تزئین می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه هویج پلو کازرونی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)