رضیم
رضیم
طرز تهیه پاستای لیمویی

موارد لازم + طرز تهیه

پاستای لیمویی نوعی پاستای ایتالیایی منحصر به فرد و خوشمزه است که با رسپی های متنوعی طبخ می شود. با ما همراه باشید تا آموزش مرحله به مرحله تهیه این پاستای خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای ۲ نفر

اسپاگتی ۱ بسته

لیمو ترش تازه ۲ عدد

روغن زیتون ۵ قاشق سوپخوری

سیر ۲ حبه

برگ ریحان ۱ دسته کوچک

پنیر پارمیزان ۴ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه پاستای لیمویی

مرحله اول

پاستای لیمویی طرز تهیه متفاوتی دارد. برای تهیه این پاستای لذیذ و دلچسب قابلمه را نیمه پر از آب کرده و کمی نمک به آب اضافه می کنیم. قابلمه نیمه پر را روی اجاق گاز قرار داده و ا مرحله جوشیدن، حرارت می دهیم.

مرحله دوم

پس از جوشیدن آب اسپاگتی را درون قابلمه به آب در حال جوش اضافه کرده و اجازه می دهیم تا اسپاگتی درون آب جوش کاملاً پخته و نرم شود. در مدتی که اسپاگتی پخته می شود می توانید پوست لیموترش ها را را رنده ریز رنده کرده و جدا کنید.

مرحله سوم

در مرحله بعد آب لیموها را گرفته و با پنیر پارمزان، روغن زیتون و پوست رنده شده لیموها درون یک کاسه بزرگ ریخته و کاملاً مخلوط نمایید تا کاملاً ترکیب شوند. پس از پخته شدن کامل اسپاگتی-ها قابلمه را برمی داریم و در کناری قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک لیوان از آب قابلمه را برمی داریم تا از آن سس مخصوص را تهیه کنیم. اسپاگتی ها را آبکش کرده و درون کاسه سس می ریزیم. در ادامه با شست و شوی مقداری سبزی ریحان و ساطوری کردن آن به اندازه های درشت به ظرف حاوی سس اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در نهایت همه ترکیبات را با هم مخلوط کنید تا به سس آغشته شوند. در این مرحله مقداری از آب اسپاگتی را به کاسه اضافه کنید تا سس به خوبی مزه دار شود. به مزه نمکی آب اسپاگتی و نمک پارمزان توجه کنید و در افزودن نمک زیاده روی نکنید.

مرحله ششم

در مرحله آخر نیز با افزودن مقداری فلفل سیاه به کاسه حاوی سس طعم بی نظیری به ترکیب ببخشید. حال با افزودن کمی پنیر پارمزان و ریحان خرد شده و تزیین با اسلایس های لیمو ترش اسپاگتی را تزیین نمایید. اسپاگتی آماده است. نوش جان.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه پاستای لیمویی

  1. تُرنج

    این دستور پخت رو هم باید امتحان کنم🤩🥰🥰

  2. پودینه

    من اینو درست کردم محشرههههههه????????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)