رضیم
رضیم
طرز تهیه پاستا بروکلی

موارد لازم + طرز تهیه

برای عده زیادی از افراد سبزی ها جز نخستین انتخاب ها برای تهیه غذاها است و عموما به آسانی پخته می شود از سوی دیگر افرادی که گیاه خوار هستند لایف استایل ویژه ای در سرو غذا برای خویش انتخاب کرده اند، همیشه در پی تست غذاهای گوناگون گیاهی می باشند. به این ترتیب پاستا شکل دار همراه با بروکلی انتخاب مناسبی برای وعده های غذایی این افراد است. هر یک از شکل های پاستا فرمی می تواند برای پختن غذا کارامد باشد. برای دیدن آموزش جامع و مرحله به مرحله طریقه تهیه پاستا بروکلی در ادامه مطلب با سایت رضیم همراه شوید.

مواد لازم پاستا بروکلی

پاستا طرح دلخواه ۵۰۰ گرم

بروکلی تکه شده ۴۰۰ گرم

قارچ برش زده ۱ پیمانه

مواد لازم برای سس

شیر دو و یک چهارم پیمانه

آبلیمو به میزان دلخواه

سیر ۱۰ حبه

آرد ۳ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن زیتون ۱ قاشق غذا خوری

طریقه تهیه پاستا بروکلی

گام نخست:

برای آماده کردن پاستای خوش طمع و رژیمی با کلم بروکلی نخست سه چهارم قابلمه را از آب پر می کنیم و روی گاز می گذاریم تا آب جوش بیاید. پس از جوش آمدن آب اندکی روغن به همراه نمک درون قابلمه می ریزیم.

گام دوم:

پاستا را در آب جوشیده ریخته و پس از 10 دقیقه آن را با آب سرد آبکش می کنیم تا آب پاستاها گرفته شود. سپس قطعات بروکلی و قارچ را داخل یک آبکش می گذاریم. یک قابلمه را به ارتفاع 2 سانت آب می ریزیم.

گام سوم:

بعد از آن آبکش را داخل قابلمه می گذاریم و روی گاز قرار می دهیم تا نزدیک به 8 دقیقه بخارپز شود. پس از آماده شدن قارچ ها و بروکلی سیر را بوسیله غذاساز یا خردکن خرد کرده و یک ماهیتابه را با اندکی روغن زیتون روی گاز گذاشته تا گرم شود.

گام چهارم:

سیر را افزوده و اندکی تفت می دهیم تا سیر تغییر رنگ داده و قهوه ای شود. اکنون آرد را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا یکنواخت گردد. شیر را آهسته آهسته افزوده و باز مخلوط می کنیم. سپس آبلیمو را افزوده و حرارت را پایین می آوریم.

گام پنجم:

بعد از آن زمان می دهیم تا بجوشد و غلظت پیدا کند. همچنان ترکیب می کنیم تا سس غلیظ گردد. در صورتی که سس رقیق بود یک قاشق غذاخوری آرد افزوده و سس را بوسیله فلفل و نمک طعم دار می نماییم. اکنون با توجه به سلیقه خود سس به همراه بروکلی و قارچ را با پاستا سرو می نماییم.

 

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه پاستا بروکلی

  1. گل شید (خریدار محصول)

    چه عالیه باید برم سراغش 🤩 👏🏻 😊 👍🏻

  2. رُکسانا (خریدار محصول)

    عالی شده عالییییی????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی