رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

پاستا با گوجه فرنگی یکی از غذاهای بین المللی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا گوجه فرنگی به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

پوره گوجه فرنگی ۳ پیمانه

پاستا یا اسپاگتی ۴۰۰ گرم

ریحان تازه ۱ قاشق غذاخوری

سیر ۳ حبه

پنیر پارمزان ۲ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق غذاخوری

فلفل سیاه و زردچوبه از هر کدام ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه پاستا گوجه فرنگی

مرحله اول

برای تهیه پاستا گوجه فرنگی خوشمزه ابتدا سیر را ریز خرد کرده و در تابه ای مناسب روی حرارت ملایم قرار دهید. در مرحله بعد مقداری روغن مایع داخل تابه بریزید و بلافاصله سیر را اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا سر معطر شود.

مرحله دوم

حالا نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. توجه داشته باشید که سیر و ادویه ها نمی سوزند. سپس پوره گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم

در این قسمت از دستور پخت پاستا گوجه فرنگی را می جوشانند تا آب اضافی آن تبخیر شود سپس کاملا سرخ می شود. در این حین یک قابلمه مناسب را تا نصف پر از آب کنید و روی حرارت زیاد بگذارید تا بجوشد. حالا ریحان را می شوییم.

مرحله چهارم

سپس ریحان را خرد کرده و کنار بگذارید. سپس پاستا گوجه فرنگی را در قابلمه ای آب جوش بریزید، سپس اجازه دهید پاستا گوجه فرنگی به مدت 7 دقیقه در آب در حال جوش بماند تا پخت اولیه کامل شود. حالا ریحان را به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله پنیر پارمزان را به تابه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. وقتی پخت اولیه ماکارونی تمام شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و آبکشی کنید. حالا ماکارونی آبکش شده را به قابلمه اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله ششم

اگر پاستا سفید بود مقداری سس گوجه فرنگی را با کمی روغن تفت دهید و اضافه کنید. بعد روی قابلمه را با بخار آب بپوشانید و روی قابلمه قرار دهید و اجازه دهید ماکارونی به مدت 20 دقیقه دم بکشد.

مرحله هفتم

بعد از آن پاستا را در ظرف مورد نظر می ریزیم و با پارمزان و ریحان خرد شده تزیین می کنیم. اگر گوجه فرنگی ندارید می توانید از رب گوجه فرنگی استفاده کنید. نوش جان.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه پاستا گوجه فرنگی

  1. هیران

    دستورپخت های مشابه رو هم قرار بدین خیلی خوب بود👌🏻👌🏻😍

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی