رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

پای گوشت چرخ کرده شامل یک پایه خمیری و مواد گوشتی و پنیری داخل آن می‌باشد. پای گوشت چرخ کرده به عنوان وعده غذایی و یا به عنوان پیش غذا آماده می‌شود. البته ممکن است پای گوشت در قالب‌های یک نفره درست شده و در مراسمات سرو شود. به منظور یادگیری مرحله به مرحله نحوه درست کردن پای گوشت چرخ کرده با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم پای گوشت چرخ کرده

آرد ۲ لیوان

کره ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد

سیب زمینی ۱ عدد

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

زردچوبه و پودر کاری به مقدار لازم

نمک و فلفل و آویشن به مقدار لازم

پنیر پیتزا یاموزارلا به میزان لازم

آناناس جند تکه

تخم مرغ ۳ عدد

ساور کریم یا ماست یک و نیم لیوان

نحوه درست کردن پای گوشت چرخ کرده

مرحله اول

به منظور درست کردن یک پای گوشت چرخ کرده لذیذ ابتدا باید خمیر پای را درست کنیم. البته بدین منظور ممکن است از خمیرهای آماده استفاده کنیم. به منظور درست کردن خمیر پای، ابتدا به کمک یک چاقو کره خنک و سفت خرد می‌نماییم. سپس کره‌های خرد شده را داخل یک غذاساز می‌ریزیم.

مرحله دوم

آرد را هم در داخل غذاساز ریخته و هم می‌زنیم. پس از آنکه آرد و کره با هم اندکی مخلوط شدند به اندازه دو یا سه قاشق غذاخوری آب یخ داخل غذاساز ریخته و مجددا مخلوط را هم می‌زنیم. پس از آن مخلوط را در داخل یک کیسه نایلون می‌گذاریم و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می‌دهیم.

مرحله سوم

مواد مورد نیاز برای قرار دادن در داخل پای سلیقه‌ای می‌باشد. به منظور درست کردن پای گوشت جرخ کرده یک پیاز شسته را پوست می‌گیریم و آن را به شکل نگینی ریز خرد می‌نماییم. سیب‌زمینی شسته شده را پوست کرده و به شکل نگینی خرد می‌نماییم.

مرحله چهارم

در داخل یک تابه مقداری روغن ریخته و آن را بر روی شعله گاز قرار می‌دهیم تا داغ شود. سپس سیب‌زمینی‌ها را در داخل تابه ریخته تا سرخ شوند و پس از آن سیب‌زمینی‌ها را از داخل تابه بیرون می‌آوریم. پیاز را در داخل تابه ریخته و آنقدر تفت می‌دهیم که سیک و طلایی رنگ گردد.

مرحله پنجم

گوشت را هم در داخل تابه ریخته و آنقدر تفت می‌دهیم که بپزد. پس از آن سیب‌زمینی‌های سرخ شده، زردچوبه، پودر کاری، نمک، فلفل و آویشن را هم به مواد داخل تابه اضافه می‌نماییم و تفت می‌دهیم. باید دقت کرد که مخلوط دارای آب نباشد و به صورت خشک از داخل تابه خارج شود. سپس خمیر پای را در کف ظرف پای پهن می‌نماییم.

مرحله ششم

به کمک یک چنگال کمی روی آن را سوراخ نموده و به مدت 15 دقیقه در قسمت وسط فر با دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد می‌گذاریم تا بپزد. هر زمان که نان پخت و اندکی رنگ گرفت آن را از فر بیرون می‌آوریم. سپس مقدار کمی پنیر بر روی خمیر داغ قرار می‌دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بر روی خمیر داغ مخلوط گوشت چرخ کرده را قرار می‌دهیم. سپس چند قطعه آناناس و پنیر موزارلا که رنده شده است را بر روی گوشت می‌گذاریم. تخم مرغ‌ها را در داخل یک کاسه می‌شکنیم. ماست یا ساور کریم را در داخل کاسه ریخته و کاملا با تخم مرغ مخلوط می‌نماییم.

مرحله هشتم

در نهایت آن را بر روی گوشت، پنیر و آناناس ریخته و 30 دقیقه در داخل فر بادمای ۱۸۵ درجه سانتی‌گراد می‌گذاریم تا بپزد. همچنین می‌توان از شیر به جای ساور کریم و از پنیر پیتزا به جای پنیر موزارلا استفاده کرد.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه پای گوشت چرخ کرده

  1. ژاسمی (خریدار محصول)

    ممنونم خیلی رسپی خوبی بود 😉 👍🏻 🙏🏻 👏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی