رضیم
شماره دستور پخت: 3660
رضیم
طرز تهیه پلو کنگر فرنگی

موارد لازم + طرز تهیه

کنگر پلو فنیگی یا کنگر پلو یکی از غذاهای بین المللی خوشمزه ای است که در انواع دستور تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کنگر پلو در سایت آموزشی رضیم صبر کنید.

مواد لازم برای ۲ نفر

برنج ۱٫۵ پیمانه

کنگر فرنگی ۲۰۰ گرم

پیاز ۱ عدد بزرگ

نعناع خشک ۱ قاشق چایخوری

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری

شوید ۱ دسته کوچک

پیازچه ۳ ساقه

فلفل سیاه ۱ قاشق چایخوری

نمک، زردچوبه و روغن زیتون به مقدار کافی

نحوه پخت کنگر برنج

گام اول

برای تهیه کنگر برنج، برنج را در ظرف آب ولرم بریزید و 1 قاشق چایخوری نمک به آن اضافه کنید و اجازه دهید برنج 30 دقیقه تا چند ساعت خیس بخورد. زمان خیس خوردن آن به تازگی برنج بستگی دارد.

گام دوم

هر چه سن برنج بیشتر باشد زمان کمتری باید خیسانده شود. بعد از آن قابلمه مناسبی را روی آتش بگذارید و روغن اضافه کنید سپس پیاز را نگینی خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید.

گام سوم

در این مرحله پیاز را خوب تفت دهید تا طلایی شود سپس نعناع خشک را با نمک و فلفل سیاه و زردچوبه در تابه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر آن بیرون بیاید.معطر.

گام چهارم

در همین حال کنگرها را برداشته و مکعبی کنید و به قابلمه اضافه کنید. سپس کنگر فرنگی را به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت دهید، سپس درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید کنگر کمی بپزد.

گام پنجم

بعد از 8 دقیقه درب را بردارید و برنج آسیاب شده را اضافه کنید. بعد از آن برنج را با مواد به مدت 2-3 دقیقه تفت دهید و به اندازه ای آب اضافه کنید که سطح آب یک انگشت از ارتفاع برنج بیشتر شود.

گام ششم

در این مرحله آب لیمو را هم اضافه می کنیم و می گذاریم آب داخل قابلمه تقریبا کشیده شود سپس بخارپز را روی درب آن گذاشته و کنگر پلو را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت می گذاریم.

گام هفتم

وقتی برنج خوب جوشید، در قابلمه را خوب مخلوط کنید تا مثل بقیه مواد شود، سپس در دیس بچینید. در آخر شوید و زنجبیل را ریز خرد کنید و روی برنج بریزید.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه پلو کنگر فرنگی

  1. زینت

    چه خووووووب شده 👏🏻 😍

  2. شمیس

    بسیار گویا و شفاف بیان کردید????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی