رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

کالزونه، یک پیتزا اسفناج و قارچ است که در واقع یک رسپی ایتالیایی است. این پیتزا لذیذ در انواع دستورات پخت تهیه می شود. شما می توانید به سایت ما مراجعه کنید تا گام به گام، این دستور پخت خوشمزه را مشاهده کنید.

مواد لازم پیتزا کالزونه اسفناج و قارچ

آرد ۳ لیوان

آب ولرم ۱ لیوان

خمیر مایه خشک یک و نیم قاشق چای خوری

نمک یک و نیم قاشق چای خوری

پودر آویشن ۱ قاشق چای خوری

شکر ۱ قاشق غذا خوری

روغن زیتون ۴ قاشق غذا خوری

تخم مرغ برای رومال ۱ عدد

مواد میانی

اسفناج شسته و خرد شده ۳۰۰ گرم

قارچ اسلایس خرد شده ۲۰۰ گرم

پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا ۱ لیوان

پنیر ریکوتا یا پنیر خامه ای ۱۰۰ گرم

پیاز نگینی خرد شده ۱ عدد

سیر رنده شده ۲ حبه

روغن زیتون ۳ قاشق غذا خوری

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

سس ایتالیایی مارینا ۱ لیوان

رسپی پخت پیتزا اسفناج و قارچ کالزونه

مرحله اول

برای شروع کار لازم است خمیر پیتزا را مهیا کنید. باید نیمی از یک پیمانه آب را همراه با شکر خوب بزنید. سپس مخمر (خمیر مایه) را به آن بیفزایید و کمی مخلوط کنید. بعد از آن لیوان را با نعلبکی یا هر درب دیگری بپوشانید.

مرحله دوم

برای مدت ده دقیقه آن را در محیطی گرم بگذارید تا عمل آمده و خمیر مایه اثر کند. یک کاسه با سایز بزرگتر آماده کنید یا در کاسه همزن، آرد را الک کرده و با کمی آویشن و نمک هم بزنید. آب باقی مانده و خمیر مایه به دست آمده را به آن بی افزایید.

مرحله سوم

مواد را به طور کامل با هم مخلوط کرده و صبر میکنیم تا خمیری شود. در حالتی که خمیر به دست آمده هنوز سفت است، می توانید چند قاشق چایخوری آب را آهسته روی خمیر بریزید تا کم کم نرم شود. در نهایت کمی روغن زیتون بریزید و ۱۵ دقیقه ورز دهید تا خمیرتان صاف و همدست باشد.

مرحله چهارم

خمیر به دست آمده را در ظرفی چرب شده قرار دهید و با سلفون را بپوشانید و یک ساعت در محیطی تقریبا گرم استراحت دهید تا حجم آن افزایش یافته و لااقل دوبرابر حالت اولیه شود. در ضمن انجام این کار، موارد مورد نیاز برای پیتزا را مهیا کنید.

مرحله پنجم

تابه ای را با اندکی روغن روی شعله بگذارید تا زمانی که حرارت پیدا کند. بعد از آن یک پیاز را به صورت نگینی ریز کنید. همچنین سیر را رنده کنید و سپس پیاز و سیر را همراه با روغن زیتون روی حرارت قرار دهید تا زمانی که کمی براق شوند. سپس قارچ خرد شده و اسفناج را به ترکیب خود بیافزایید.

مرحله ششم

در این مرحله، ترکیب مواد را با نمک و فلفل تفت بدهید تا قارچ و اسفناج از حالت آبدار خارج شوند. بعد آن را از روی شعله برداشته و صبر میکنیم تا کمی سرد شود. در نهایت هم کمی پنیر خامه ای (پنیر ریکوتا) را به مواد بیفزایید و با هم مخلوط کنید.

مرحله هفتم

خمیری که خوب ورز آمده را به صورت چند چانه (قسمت) چهار قسمتی درمی آوریم و سپس چانه های خمیر را روی بشقاب قرار می دهیم و با پارچه نایلونی می پوشانیم. خمیر را 20 دقیقه دیگر هم استراحت دهید.

مرحله هشتم

اکنون خمیر خود را با یک وردنه یا با دست پهن می کنیم تا قطری در حدود 20 تا 22 سانتی متر داشته باشد و سس مارینا را روی نیمی از خمیر می ریزیم. پنیر پیتزا را بر روی پیتزا بریزید؛ سپس اسفناج و قارچ را اضافه کنید و نیمه دیگر خمیر را برگردانید.

مرحله نهم

حالا دو لبه خمیر را بر روی هم چسبانده و با انگشتان خود خمیر را به دور تا دور فشار دهید تا لبه ها بپیچند. می توانید با کمک یک تخم مرغ روی خمیر را رنگی کنید. روی پیتزا را با قلم مو، از تخم مرغ بزنید. سینی فر را بردارید و در آن یک کاغذ روغنی قرار دهید تا مواد به آن نچسبد.

مرحله دهم

کالزونه ها را داخل فر می گذاریم. فر را با دمای 200 درجه فارنهایت گرم کنید. سپس پیتزا را به مدت 20 تا 25 دقیقه در فر گرم شده می پزید تا قهوه ای طلایی شود. سپس آن را از فر خارج کنید و در ظرف مناسبی قرار دهید و میل کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه پیتزا کالزونه اسفناج و قارچ”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی