رضیم
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

پیراشکی یک غذای ساندویچی است که از خمیر و مایه گوشت درست می شود. در این دستور، خمیر و مایه گوشت با هم ترکیب و سرخ می شوند. پنیر پیتزا را نیز داخل پیراشکی ریخته میشود. این پیراشکی ها را می توانید به عنوان پیش غذا یا فینگر فود در مهمانی ها هم سرو کنید. پیراشکی ها را می توان با مواد مختلف مانند مرغ ریش ریش شده یا سبزیجات تفت داده شده پر نمود. برای مشاهده دستور پخت کامل و گام به گام پیراشکی گوشت پنیری تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم پیراشکی گوشت پنیری

تخم مرغ ۱ عدد

روغن ۴ قاشق غذا خوری

ماست ۲ قاشق غذا خوری

خمیر مایه ۱ قاشق غذا خوری

نمک و آویشن به مقدار لازم

شکر ۱ قاشق چای خوری

آرد به مقدار لازم

آب ولرم نصف لیوان

مواد میانی

پیاز ۱ عدد

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

پنیر پیتزا به مقدار لازم

فلفل دلمه ای ۱ عدد

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی گوشت پنیری

مرحله اول

برای پخت یک پیراشکی لذیذ و خوش‌طعم با گوشت و پنیر نخست، مایه خمیر و شکر را در کاسه‌ای بریزید. نصف لیوان آب گرم بریزید و در را ببندید. سپس بگذارید تا عمل بیاید. توجه داشته باشید که اگر به مایه خمیر آب سرد اضافه کنید به عمل نمی‌آید.

مرحله دوم

در این مرحله دمای آب باید به گونه ای باشد که بتوانید حرارت آن را با انگشتان خود احساس کنید. یک ظرف دیگر بردارید و تخم مرغ، روغن، ماست، نمک، کمی آویشن و فلفل به آن اضافه کنید و با همزن دستی خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم

خمیر مایه به عمل آمده را به آن اضافه کنید. سپس آرد را به آرامی اضافه نموده و هم بزنید تا خمیر نرم و یکدستی به دست بیاید که به دست نچسبد. سپس کاسه را چرب کنید و آرد را اضافه کنید و روی آن را با سلفون یا پارچه بپوشانید.

مرحله چهارم

سپس حدود یک ساعت و نیم استراحت دهید تا کاملا پف کند. در همین حین پیاز را بشویید و پوست بگیرید. سپس آن را به صورت نگینی خرد نمایید. تابه ای برداشته و روی شعله بگذارید و مقداری روغن بریزید.

مرحله پنجم

هنگامی که روغن داغ شد پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی و شفاف شود. سپس گوشت‌چرخ‌کرده را ریخته و تفت دهید. وقتی رنگ گوشت تغییر کرد زردچوبه، نمک و فلفل را اضافه کنید و همراه با گوشت تفت دهید.

مرحله ششم

فلفل دلمه ای را کاملاً ریز، خرد کرده و به گوشت اضافه کنید و تفت دهید. سپس از روی شعله بردارید و کنار بگذارید. روی سطح کار آرد بپاشید و خمیر را با دست ورز دهید. سپس کمی ورز داده و با وردنه پهن نمایید.

مرحله هفتم

حالا با یک کاتر گرد 10 سانتی قالب بزنید و خمیر گرد را در قالب پیراشکی قرار داده و مواد میانی را به دلخواه در آن ریخته و مقداری پنیر پیتزا اضافه نمایید و در قالب را ببندید و فشار دهید تا فرم بگیرد.

مرحله هشتم

می توانید به جای استفاده از دستگاه، پیراشکی ها را با دست ببندید و تا کنید. یدن منظور، وقتی خمیر را در قالب گرد قرار دادید، یک طرف آن مواد میانی را ریخته و طرف دیگر را روی آن قرار دهید به گونه‌ای که نیم دایره گردد. سپس لبه ها را با چنگال به هم فشار دهید تا همسان و فیکس شود.

مرحله نهم

در مرحله آخر داخل تابه کوچکی کمی روغن بریزید و روی شعله بگذارید. بعد از داغ شدن روغن پیراشکی ها را درون روغن بریزید و روی شعله متوسط سرخ کنید، سپس روی دستمال بگذارید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه پیراشکی گوشت پنیری

  1. اروس

    ماندگاریش چقدره ؟????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)