رضیم
شماره دستور پخت: 3548
رضیم
طرز تهیه چوب شور

موارد لازم + طرز تهیه

چوب‌شورها از جمله خوشمزه‌ترین و محبوب‌ترین تنقلات بین‌المللی هستند که با دستور‌پخت‌های مختلفی تهیه می‌شوند. جالب است بدانید که نام اصلی چوب شور پرتزل است و اصل آن آلمانی است، این خوراکی در کشور ما فقط با نام چوب شور شناخته می شود. نکته دیگر در مورد این خوراکی لذیذ این است که در کشورهای دیگر در طعم‌ها و مزه‌های مختلفی تولید میشود و فقط در کشور ما با طعم نمکی درست می شود. این خوراکی لذیذ نوعی نان است و معمولاً با انواع ادویه ها و مغزها و دانه های خوش‌طعم، مزه‌دار و تهیه می شود و محبوب‌ترین نوع آن در کشور ما چوب‌شور یا همان پرتزل نمکی است. برای مشاهده آموزش این خوراکی لذیذ تا انتها با رضیم همراه باشید.

مواد لازم چوب شور

شیر 1 لیوان

آرد 2 لیوان

نمک 2 قاشق چایخوری

بکینگ پودر 1 قاشق چایخوری

سرکه سفید 1 قاشق غذاخوری

روغن ½ لیوان

سفیده تخم مرغ 2 عدد

کنجد بو داده ½ لیوان

دستور پخت چوب شور

مرحله اول

برای تهیه یک چوب شور لذیذ نخست مقداری شیر را در کاسه‌ای بریزید و روغن را اضافه کنید، سپس نمک، بیکینگ پودر و سرکه سفید را اضافه کنید و همه مواد را با همزن دستی خوب ترکیب کنید.

مرحله دوم

سپس آرد را به تدریج به این مخلوط اضافه نمایید و با قاشق مواد را هم بزنید تا خمیر سفت شود. بعد از آن دست‌تان را با مقداری روغن مایع چرب کرده، و به اضافه نمودن آرد ادامه دهید.

مرحله سوم

سپس مواد را با دست هک بزنید تا اندازه‌ای که خمیر دیگر به دست‌تان نچسبد. بعد از اینکه خمیر دیگر به دست‌تان نچسبید، از اضافه کردن آرد خودداری کنید. روی سطح کارتان مقداری آرد بریزید و خمیر را روی آن قرار دهید.

مرحله چهارم

در این مرحله شروع به ورز دادن خمیر نمایید و سپس یک تکه از خمیر را به اندازه یک گردو با چاقو برش دهید و کنار بگذارید و روی سطح کار هر برش از خمیر را به شکل لوله های نازک 10 تا 15 سانتی‌متری شکل دهید.

مرحله پنجم

(با توجه به اینکه دوست دارید چوب شور‌هایتان چقدر بزرگ باشد) هر لوله را با چاقو از وسط نصف کرده و هر نیمه را کنار یکدیگر بگذارید. سپس روی تابه‌ی دو طرفه‌ای کاغذ روغنی بگذارید.

مرحله ششم

در این مرحله کاغذ روغنی را با قلم‌موی آغشته به روغن به طور کامل چرب نموده و سفیده‌ها را در ظرفی 20 سانتی متری ریخته، و با چنگال مخلوط نمایید و کنجد بوداده را در سینی‌ای به همین ابعاد بریزید.

مرحله هفتم

هر خمیر رول شده رو نخست داخل سفیده تخم مرغ بزنید تا کاملا به آن آغشته شود و سپس درون کنجد بغلطانید تا کاملا کنجدی شده و کنجدها به آن بچسبد، اکنون درون تابه آن ها را منظم کنار هم بچینید و تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید.

مرحله هشتم

اکنون در قابلمه را بگذارید تا یک طرف چوب‌شور‌ها به مدت 4 دقیقه روی شعله خیلی کم بپزید، سپس چوب‌شور‌ها را برگردانید و طرف دیگرشان را به مدت 3 تا 4 دقیقه بپزید و در آخر میل کنید. نوش‌جان‌تان!

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه چوب شور

  1. آتیجی (خریدار محصول)

    چه خوشمزههههه 😉 👍🏻 🙏🏻 👏🏻

  2. آراد (خریدار محصول)

    بنظیره????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)