رضیم
رضیم
طرز تهیه چیپس ذرت یا ترتیلا

موارد لازم + طرز تهیه

به غیر از مدل رایج چیپس که از سیب زمینی تهیه میشود چیپسهای دیگری نیز میتوان تهیه کرد که بسیار خوش طعم و مقوی نیز هستند. یکی از این چیپس ها چیپس ذرت یا ترتیلا است که طرفداران خودش را دارد.

مواد لازم چیپس ذرت

آرد ذرت ۱ پیمانه

آرد سفید ½ پیمانه

پیاز ۱ عدد کوچک

سیر ۲ حبه

آویشن ۱ قاشق چای خوری

نعناع ۱ قاشق چای خوری

فلفل قرمز ۱ قاشق چای خوری

نمک ۱ قاشق چای خوری

روغن سرخ کردنی به مقدار لازم

طرز تهیه چیپس ذرت یا ترتیلا

مرحله اول

برای شروع پیاز و سیر را رنده کنید و در یک ظرف بریزید. به سیر و پیاز رنده شده آرد ذرت و آرد سفید و نعنا و ادویه ها را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب یکدستی ایجاد شود.

مرحله دوم

اکنون با اضافه کردن آب سعی کنید تا خمیر منسجمی بدست بیاورید. آب را مرحله به مرحله اضافه کنید و مرتب موارد را مخلوط کرده و ورز دهید تا خمیر حالت یکدست به خود بگیرد.

اکنون باید خمیر را به سطح صافی مانند میزکار یا روی کابینت یا تخته آشپزی منتقل کنید. قبل از این کار سطح مورد نظر را آردپاشی کنید تا خمیر به آن نچسبد.

مرحله سوم

از وردنه کمک بگیرید تا خمیر را پهن کرده و تا میتوانید آن را نازک کنید. ضخامت خمیر باید متاسب با ضخامت چیپس باشد. چیپس ترتیلا در اصل مثلثی شکل است. پس بهتر است شما هم خمیر را به شکل مثلپ برش بدهید.

مرحله چهارم

پس از برش خمیر نوبت به سرخ کردن آن میرسد. ظرف گودی را روی حرارت گذاشته و روغن را در آن میریزیم. به اندازه در ظرف روغن بریزید که خمیر در آن غوطه ور شود. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد خمیرها را یکی یکی داخل روغن انداخته و صبر میکنیم تا سرخ شوند. زمانی که چیپسها ترد و طلایی شدند میتوانید آنها را از روغن خارج کنید.

مرحله پنجم

برای گرفتن روغن اضافی چیپسها پس از خارج کردن از روغن آنها را روی دستمال حوله ای یا دستمال مخصوص جذب روغن بریزید. اکنون چیپس ترتیلا آماده است و شما میتوانید از آن در کنار غذا یا به عنوان میان وعده به همراه ماست موسیر لذت ببرید. نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه چیپس ذرت یا ترتیلا

  1. چرمه

    بی نظیرهههه????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)