رضیم
رضیم
طرز تهیه کاسه سیب زمینی

موارد لازم + طرز تهیه

کاسه سیب‌زمینی جزء غذاهای لذیذ و ساده منطقه خاورمیانه می‌باشد که با استفاده از ترکیبات متنوعی تهیه می‌گردد. با سایت رضیم همراه باشید تا نحوه درست کردن این غذای لذیذ را به صورت گام به گام فرابگیرید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی ۴ عدد

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد

گوجه فرنگی ۱ عدد

فلفل سبز ۱ عدد

سیر ۳ حبه

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

فلفل سبز و گوجه گیلاسی برای تزیین

مواد لازم برای سس

آب ۱ لیوان

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چایخوری

نحوه درست کردن کاسه سیب‌زمینی

مرحله اول

به مظور درست کردن کاسه سیب‌زمینی لذیذ ابتدا پوست سیب‌زمینی‌ها را کنده و آنها را می‌شوییم. پس از آن سیب‌زمینی‌ها را از وسط نصف می‌نماییم. به کمک چاقو و یا قاشق داخل سیب‌زمینی‌ها را تراشیده تا شبیه کاسه شوند.

مرحله دوم

یک تابه مناسب را بر روی گاز گذاشته و در داخل آن روغن می‌ریزیم. سپس سیب‌زمینی‌ها را در داخل تابه ریخته و هر دو طرف آنها را به طور یکدست سرخ می‌نماییم. پس از سرخ شدن سیب‌زمینی‌ها، آنها را از داخل تابه برداشته و کنار می‌گذاریم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به شکل نگینی خرد کرده و همراه با مقدار کمی روغن در داخل تابه می‌ریزیم. پیاز را آنقدر تفت داده تا سبک گردد. پس از آن سیر و فلفل سبز را در داخل تابه رنده می‌نماییم. سیر و فلفل سبز را آنقدر تفت می‌دهیم که عطر آنها بلند شود.

مرحله چهارم

رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را در داخل تابه ریخته و آنها را تفت می‌دهیم تا رب به طور کامل سرخ گردد. سپس اقدام به رنده کردن گوجه فرنگی ها در داخل تابه می‌نماییم و پس از آن درب تابه را بر روی آن قرار می‌دهیم.

مرحله پنجم

صبر می‌کنیم تا آب درون تابه کشیده شده و مواد داخل آن کاملا پخته شود. سپس فر را روشن کرده و دمای آن را بر روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم می‌نماییم. سیب‌زمینی‌ها را بر روی سینی فر گذاشته و کمی نمک و ادویه بر روی آنها می‌پاشیم.

مرحله ششم

داخل هر سیب‌زمینی که به شکل کاسه می‌باشد را توسط مخلوط گوشت چرخ کرده پر کرده و یک تکه فلفل تند و یک گوجه گیلاسی بر روی آن می‌گذاریم. پس از آن به منظور درست کردن سس، آب و رب گوجه فرنگی را با هم مخلوط می‌نماییم و بر روی مواد می‌ریزیم.

مرحله هفتم

اکنون یک کاغذ روغنی را که به طور کامل خیس شده است بر روی سیب‌زمینی‌ها می‌گذاریم. سپس سینی را ۳۰ دقیقه در داخل فر می‌گذاریم تا کاسه سیب‌زمینی خوشمزه آماده گردد. بعد از اتمام زمان پخت، کاغذ روغنی قرار داده شده بر روی سیب‌زمینی‌ها را برمی‌داریم.

مرحله هشتم

گریل را روشن کرده و صبر می‌کنیم تا روی سیب‌زمینی‌ها به طور کامل طلایی رنگ گردد. پس از آن اقدام به چینش سیب‌زمینی‌ها در داخل ظرف مورد نظر خود کرده و در نهایت هم سس باقیمانده را بر روی آنها ریخته و غذا را میل می‌نماییم.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کاسه سیب زمینی

  1. ثمینه (خریدار محصول)

    وای عالیه این رسپی🙏🏻😊

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی