رضیم
رضیم
طرز تهیه کاچی آرد برنج زعفرانی

موارد لازم + طرز تهیه

یکی دیگر از غذاهای سنتی و پر طرفدار ایرانی که البته با دستور غذایی مختلفی تهیه می شود کاچی است. این غذای خوشمزه و قدیمی به کمک آرد سفید گندم طبخ می شود اما در افرادی که به آرد سفید حساسند و بدن آنها به آرد واکنش منفی نشان می دهند می توانند از آرد برنج استفاده کنند و کاچی را بپزند. ما نیز در روش آموزش پخت کاچی از آرد برنج استفاده کردیم تا مشکلی برای کسی به وجود نیاید. طعم آرد برنج و آرد گندم در کاچی تفاوت چندانی ندارد. در طعم این غذا افزودنی های جانبی طعم قالب را دارند. کاچی معمولا در خانم های باردار غذای بسیار سبک و خوشمزه محسوب می شود. از این غذا به عنوان یک غذای کمکی در این افراد استفاده می شود. برای تهیه این غذای خوشمزه با سایت رضیم همراه بمانید.

مواد لازم کاچی آرد برنج

آرد برنج 10 قاشق غذاخوری

کره 50 گرم

آب 2 پیمانه

شکر 1 و ¼ پیمانه

گلاب ½ پیمانه

زعفران دم کرده 5 قاشق غذاخوری

دستور پخت کاچی آرد برنج

مرحله اول

در مرحله اول برای تهیه یک کاچی بسیار خوشمزه و زعفرانی، آرد برنج را به خوبی الک کنید و داخل یک تابه منایب تفت بریزید. تابه را روی حرارت مستقیم و ملایم قرار دهید و به آرامی تفت بدهید تا بوی خامی از آرد گرفته شود و آرد را بو بدهید.

مرحله دوم

پس از گرفتن بوی خامی آرد برنج، کره آب شده را در دمای محیط به ظرف اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا کاملا بو داده شود. بعد از آب شدن کره، مخلوط را خوب هم بزنید. پس از آب شدن کره، شکر را نیز می توان به مخلوط اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد از 5 دقیقه آب را نیز به شکر و کره اضافه کنید و خوب و یکدست هم بزنید. تفت دادن را تا زمانی ادامه بدهید که آب درون تابه بجوشد و قلقل کند. حال نوبت افزودن زعفران است. زعفران را دم کنید و به ظرف اضافه نمایید.

مرحله چهارم

مصرف زیاد کاچی برای خانم های باردار مناسب نیست و گاهی باعث سقط جنین نیز می شود اما در زنان دیگر در دوران پریودی بسیار مناسب است و در دوران بعد از زایمان بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

مرحله پنجم

بعد از دم کردن زعفران، آن را به تابه اضافه نمایید و خوب هم بزنید تا کاملا یکدست و خوش رنگ شود. در نهایت با افزودن گلاب به ترکیب اجازه دهید تا جایی که غلظت مخلوط افزایش یابد بر روی شعله باقی بماند و قوام بیاید.

مرحله ششم

حدودا یک ربع بعد کاچی آماده است و پس از خنک شدن می توانید کاچی را در ظرف مناسب بریزید و با مغزیجات مقوی مثل مغز گردو و پسته آن را تزیین و مقوی تر کنیم. کاچی آماده است. سرو نمایید و لذت ببرید.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کاچی آرد برنج زعفرانی

  1. همیلا

    فوق العاده این????????????

  2. تاتین (خریدار محصول)

    خیلی خوب بود????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی