رضیم
رضیم
طرز تهیه کباب تابه ای بدون روغن

موارد لازم + طرز تهیه

تابه کباب یکی از غذاهای پرطرفدار در ایران است که با دستور پخت های مختلفی طبخ می‌شود. امروزه بسیاری از افراد سعی در حذف مواد غذایی مضر مانند روغن از رژیم غذایی خود دارند و به همین دلیل ترجیح می دهند غذای خود را بدون روغن بپزند. در این مطلب دستور پخت تابه کباب بدون روغن را به شما آموزش خواهیم داد. البته درصورتیکه غذایاتان را کمی چرب دوست دارید می توانید از چربی حیوانی استفاده کنید. بنابراین گوشتی که برای کباب کردن در تابه در نظر گرفته شده است باید مقدار چربی مناسبی داشته باشد تا در نهایت کباب خوشمزه‌تری داشته باشید، برای مشاهده طرز پخت این کباب لذیذ تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت چرخ کرده 500 گرم

پیاز 2 عدد متوسط

رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری

سیب زمینی 2 عدد متوسط

فلفل سبز 4 عدد

گوجه فرنگی 4 عدد

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کباب تابه ای بدون روغن

مرحله اول

برای تهیه یک کباب تابه ای لذیذ و بدون روغن نخست یک پیاز را ریز رنده کنید، سپس آب اضافی آن را با دست بگیرید و پیاز رنده شده را در کاسه‌ی مناسبی بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را هم به کاسه بیفزایید. مهم ترین نکته در مورد گوشت چرخ کرده، همانگونه که مقدمه مطلب به آن گفته شد، اینست که درصورتیکه میخواهید کباب تابه ای خوشمزه تری داشته باشید از گوشت پر چرب استفاده کنید.

مرحله سوم

در این زمان نمک و فلفل سیاه و زردچوبه را داخل مواد بریزید و به مدت 10 دقیقه مواد را به صورت دستی مخلوط نمایید تا کاملا قوام یافته و یکدست شوند. بعد، کاسه را با یک بشقاب یا سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

اکنون بشقاب را به مدت 1 ساعت در یخچال گذاشته تا مایه کباب استراحت نماید. بعد از یک ساعت کاسه را از یخچال بیرون بیاورید، سپس یک تابه مناسب را برداشته، و پیاز باقی مانده را به صورت قطعات درشت خلالی خرد نمایید.

مرحله پنجم

در این مرحله پیاز خلال شده را در تابه بریزید به صورتی که کاملاً کف تابه را بپوشاند. بعد تابه را روی شعله خیلی ملایم گذاشته و بگذارید تا پیاز آب بیندازد شود و در آب خودش بپزد.

مرحله ششم

در همین زمان سیب زمینی ها را ورقه ای برش داده و روی خلال های پیاز قرار دهید. بعد از آن گوجه فرنگی‌ها را از وسط نصف نموده و یا حلقه حلقه کنید و روی سیب زمینی ها بگذارید.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کباب را به شکل کتلت‌هایی کوچک با دست‌تان شکل دهید و روی گوجه ها قرار دهید. البته در صورت تمایل می‌توانید مایه کباب را به صورت یک‌تکه و یکدست روی سایر مواد قرار دهید.

مرحله هشتم

سپس رب گوجه فرنگی را در یک لیوان آب جوش حل کرده و مقداری ادویه به آن اضافه کنید. اکنون مخلوط آب و رب گوجه فرنگی را در تابه بریزید و در تابه را ببندید و بگذارید تا کباب کاملاً پخته شود.

مرحله نهم

اکنون کباب را روی شعله ملایم قرار دهید، حدود 45 دقیقه تا یک ساعت برای مغرپخت شدن کباب کافی می‌باشد. حالا باید منتظر بمانید تا آب داخل تابه تبخیر شود و غذا داخل روغن بیفتد، سپس آن را با نان یا برنج میل نمایید. نوش جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کباب تابه ای بدون روغن

  1. (خریدار محصول)

    عالی عالی عالی🤩

  2. پاردیس (خریدار محصول)

    عالیه عزیزم 😋 😋 🙂

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)