رضیم
رضیم
طرز تهیه کباب تابه ای زعفرانی

موارد لازم + طرز تهیه

گاه پیش آمده که در منوی رستوران‌های سنتی به گزینه‌ی کباب تابه‌ای زعفرانی برخورد کرده باشید. این غذا یکی از اقسام کباب تابه‌ای است که با اضافه کردن زعفران به ترکیب ثابت رایج، عطر و طعم زعفران داشته و طرفداران بسیاری را به خود جلب نموده است. در ادامه به آموزش طرز پخت این نوع از کباب تابه‌ای خواهیم پرداخت. لطفأ با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

گوشت چرخ کرده 500 گرم
پیاز 1 عدد درشت
گوجه فرنگی 4 عدد
پاپریکا 1 قاشق چایخوری
زعفران دم کرده 3 تا 4 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کباب تابه‌ای زعفرانی

1- نخست لازم است به کمک دنده‌ی متوسط رنده، پیاز را رنده کنید و پس از گرفتن آب اضافی آن با فشار دست، آن را در داخل یک کاسه‌ی بزرگی بریزید.
2- گوشت چرخ‌شده را به همراه ادویه‌های طعم دهنده همچون نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، زعفران دم‌شده و قدری زعفران در کاسه ریخته و به کمک یک قاشق آن‌قدر هم بزنید تا همه‌ی مواد با یکدیگر مخلوط شده و یکدست گردد.
3- لازم است مواد مخلوط‌ شده را همانند مایه‌ی کباب حدأقل 15 دقیقه ورز دهید. این کار علاوه بر یکدست‌ و منسجم شدن مخلوط به طعم گرفتن مواد از یکدیگر کمک می‌کند. حال یک کیسه‌ی فریزر را باز کرده و روی سطح قرار دهید.
4- مخلوط کباب تابه‌ای را روی نایلون قرار داده و به شکل یک مربع با ضخامت1 سانتی‌متر پهن کنید. اکنون جهت استراحت مخلوط، آن را در یخچال قرار دهید.
5- پس از 1 ساعت، مخلوط را از یخچال خارج کنید و به 6 یا 8 قسمت مساوی تقسیم نموده و برش بزنید. پس از انتخاب تابه‌ی اندازه و ریختن مقداری روغن، بر روی حرارت قرار دهید تا گرم شود.
6- پس از داغ شدن روغن، چانه‌های برش زده شده را در روغن قرار دهید. 4-5 دقیقه برای سرخ شدن هر طرف زمان لازم است.
7- پس از ورقه ورقه کردن گوجه‌فرنگی‌ها، آن‌ها را بر روی کباب‌ها قرار دهید. همزمان با سرخ شدن قسمت زیرین کباب، ورقه‌های گوجه‌فرنگی نیز به خوبی نرم می‌شوند.
8- زمان سرو کباب تابه‌ای‌ها فرارسیده است. کباب‌ها را در ظرف موردنظر چیده و گوجه فرنگی‌ها را نیز به عنوان دورچین در اطرافش قرار دهید. می‌توانید در صورت تمایل آب و روغن باقیمانده در کف تابه را بر روی کباب‌های سرو شده بریزید.
9- این غذا هم با نان و هم با برنج سرو می‌شود. اگر مایل به سرو این کباب به‌صورت رستورانی هستید، ابتدا برنج را در یک کاسه ریخته و قدری فشار داده و آن را به صورت قالبی در بشقاب یا سینی برگردانید. سپس کباب‎‌ها را مطابق سلیقه‌ی خود در اطراف آن چیده و میل نمایید.
نوش‌جان

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کباب تابه ای زعفرانی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی