رضیم
رضیم
طرز تهیه کباب چنجه با آب انار

موارد لازم + طرز تهیه

همانگونه که می دانید کباب یکی از غذاهای لذیذ و با اصالت ایرانی، ترکی و عربی می باشد و طرفداران بسیاری نیز دارد. خوب است بدانید که کباب چنجه یکی از گونه های کباب ها است که به علت اینکه از بهترین قسمت گوشت گوسفندی یا گوساله درست و پخته می شود، خیلی محبوب و لذیذ می باشد. باید بدانید که چنجه از گوشت فیله درست می شود. همچنین در این غذای لذیذ، فیله ها به وسیله آب انار ترش طعم دار می شوند که باعث نرم شدن و آبدار شدن بافت گوشت می شود. به علاوه شما می توانید چنجه ها را روی منقل ذغالی یا گازی کباب کنید و لذت ببرید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چگونگی درست کردن و تهیه کامل و گام به گام این غذای لذیذ یعنی کباب چنجه با آب انار را در سایت آموزشی رضیم به شما عزیزان بیاموزیم. در نتیجه با ما همراه باشید و دستور تهیه این غذا را تا انتها دنبال کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

فیله گوسفندی یا گوساله ۱ کیلوگرم

آب انار ترش ۲ لیوان

پیاز ۲ عدد

سیر ۲ حبه

روغن زیتون به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

نحوه و دستور پخت کباب چنجه با آب انار

گام اول

در ابتدا جهت درست کردن و پختن کباب چنجه لذیذ با آب انار می بایست تا فیله های گوساله یا گوسفندی را به ابعاد دو در سه سانتی متر یکدست ببرید. این نکته را در نظر بگیرید که در هنگام درست کردن این کباب تیکه های گوشت می بایست کوچک تر از چنجه معمولی باشند. اکنون فیله های بریده شده را داخل یک ظرف مناسب بریزید.

گام دوم

در این گام آب انار ترش را درون ظرف و روی گوشت ها بریزید. پس از آن پیاز را بشویید و پوست بگیرید و بعد آن را به شکل خلالی متوسط خرد نمایید و به موا دیگر بیفزایید. اکنون فلفل و روغن زیتون و سیر رنده شده را جهت طعم دار شدن بهتر گوشت به ظرف بیفزاید و گوشی ها را خوب ورز دهید.

گام سوم

در پایان در ظرف را ببندید و به انداز شش ساعت در یخچال بگذارید تا خوب طعم بگیرد. پس از گذشت این زمان فیله ها را از یخچال بیرون بیاورید و جهت کباب کردن سیخ کنید. در ادامه روی منقل ذغالی یا گازی گوشت ها را کباب نمایید. در نهایت شما می توانید به سلیقه خود بر روی کباب ها گردو خرد شده بریزید. غذای لذیذ شما حاضر است و می توانید آن را با برنج سرو نمایید. ازینکه تا اینجا همراه ما بودید سپاسگزاریم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کباب چنجه با آب انار”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)