رضیم
شماره دستور پخت: 3504
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

کباب یونانی یکی از انواع کباب‌های لذیذ و خوش طعم است که به روش‌های مختلفی تهیه می‌شود. برای مشاهده آموزش کامل و گام به گام دستور پخت کباب یونانی تا انتها با سایت آموزشی رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سردست گوسفند ۱ کیلوگرم

روغن زیتون ۶ قاشق غذاخوری

سیر ۲ حبه

لیمو ترش تازه ۱ عدد

اورگانو و پودر آویشن از هر کدام ۱ قاشق چایخوری

پاپریکا و زیره از هر کدام ½ قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

مواد لازم برای سس زاتزیکی

خیار ۱ عدد

ماست ۵۰۰ گرم

سرکه قرمز ۱ قاشق غذاخوری

سیر ۱ حبه

روغن زیتون ¼ پیمانه

نمک ۱ پنس

طرز تهیه کباب یونانی

مرحله اول

برای تهیه یک کباب یونانی لذیذ نخست گوشت را به صورت مکعب های مساوی برش بزنید، سپس روغن زیتون، آبلیموی تازه، اورگانو، پودر آویشن، پاپریکا، زیره و فلفل سیاه را در کاسه مناسبی بریزید.

مرحله دوم

سپس سیر را با رنده‌ی ریز کاملا خرد کرده و پیاز را کاملاً نازک و خلالی ریز نمایید. در مرحله بعد سیر و پیاز را به کاسه اضافه کنید و خوب مخلوط نمایید؛ سپس تکه های گوشت را به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط کنید.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون ببندید، سپس گوشت را به مدت 4 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا طعم‌دار شود. در همین حین گوشت‌ها را با هم مخلوط کرده و خوب مواد را ترکیب و جابجا نمایید تا طعم‌دهنده‌ها ته نشین نشوند.

مرحله چهارم

در همین حین سس زاتزیکی را آماده کنید، برای این کار سیر را با روغن زیتون داخل غذاساز بریزید و چند بار هم بزنید تا کاملا یکدست شود. سپس پوست و دانه های خیار را جدا کرده و با رنده ریز خرد کنید.

مرحله پنجم

اکنون روی خیار رنده شده نمک و فلفل سیاه بپاشید و 10 دقیقه نگه دارید تا مواد استراحت کند. بعد از این مدت خیارها را روی دستمال قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و سپس در کاسه‌ی مناسبی بریزید.

مرحله ششم

سپس مخلوط سیر و روغن زیتون را به همراه ماست، سرکه قرمز و کمی نمک به کاسه اضافه نموده و مخلوط کنید تا یکدست شوند. اکنون سس را در یخچال بگذارید تا کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

پس از استراحت دادن به گوشت‌ها، سیخ های چوبی را به مدت 15 دقیقه در آب سرد بگذارید تا هنگام پخت نسوزند. بعد از آن گوشت ها را به صورت مرتب سیخ زده، و نمک روی آنها بپاشید.

مرحله هشتم

سپس ماهیتابه گریل را روی شعله بگذارید و زمانیکه به اندازه کافی داغ شد، گوشت‌ها را در تابه قرار دهید و اجازه دهید کباب ها به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزند تا کاملا مغزپخت شوند. در پایان نیز می‌توانید در کنار برنج کته از این کباب خوش‌طعم لذت ببرید. نوش جان‌تان.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کباب یونانی

  1. بهگل

    چه عالی، نوش جان👍🏻

  2. متین

    چه سایت قشنگی دارین????????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی