رضیم
شماره دستور پخت: 5990
رضیم
طرز تهیه کتلت بادمجان

موارد لازم + طرز تهیه

بادمجان یکی از مواد اولیه‌ برای طبخ غذاهای متنوع و متناسب با هر سلیقه است و به نوعی جایگزین گوشت برای گیاهخواران محسوب می‌شود. تنوع غذایی بالای این ماده‌ی غذایی پاسخگوی نیاز همه‌ی اشخاص با ذائقه‌های مختلف است. یکی از غذاهای خوشمزه و پرطرفدار، کتلت بادمجان است که به دو روش قابل تهیه است. این تفاوت در روش‌ها به سبب استفاده از گوشت چرخ شده در ترکیب کتلت و یا حذف آنست. یکی دیگر از نکات قابل توجه بری طبخ این غذای خوشمزه، انتخاب نوع پختن بادنجان است. به‌طوری‌که برخی طعم بادمجان ذغالی را در ترکیب کتلت پسندیده و برخی دیگر با کباب‌ نمودن بادنجان در فر یا بر روی گاز، از طعم این کتلت لذت می‌برند. برای آموزش دستور طبخ این کتلت، لطفأ در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

بادمجان 5 عدد متوسط
سیب زمینی 2 عدد متئسط
سیر 2 حبه
پیاز 1 عدد بزرگ
تخم مرغ 2 عدد
آویشن 1 قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز طبخ کتلت بادمجان


1- در مرحله‌ی نخست نیاز است به یکی از روش‌های گفته شده، بادمجان‌ها کباب گردند. این روش‌ها عبارتند از کباب کردن بر روی زغال، کباب کردن در فر یا تستر و یا کباب کردن بر روی شعله‌ی مستقیم اجاق.
2- پس از کبابی کردن بادمجان‌ها، پوست آن‎‌ها را جدا ساخته و سپس بادنجان‌ها را بر روی تخته گوشت قرار دهید و با یک کارد تیز، به صورت خیلی ریز ساطوری کنید و سپس در یک کاسه‌ی بزرگ بریزید.
3- حتمأ دقت داشته باشید که آب اضافی بادمجان‌ها به‌طور کامل گرفته شود. سپس به کمک دنده‌ی ریز رنده، سیب‌زمینی، پیاز و سیر را رنده کرده و پس از گرفتن آب اضافی‌شان، در کاسه بر روی بادمجان‌ها بریزید.
4- پس از اطینان از خنک شدن بادمجان‌های داخل کاسه، نوبت اضافه‌کردن تخم‌مرغ به ترکیب است. تخم‌مرغ‌ها را به‌همراه آویشن، قدری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه هم زده و در نهایت به داخل کاسه‌ی مواد نتقل سازید.
5- لازم است به کمک یک قاشق به خوبی مواد داخل کاسه را با یکدیگر مخلوط نموده تا ترکیب یکنواخت و یکدستی حاصل شود. حال بر روی کاسه را یک سلفون کشیده و به منظور استراحت دادن به مواد، به مدت یکساعت در یخچال قرار دهید. این استراحت دادن به مواد به جهت تلفیق بهتر مواد در یکدیگر و مزه‌دار شدن کامل مواد است.
6- پس از یک ساعت مواد را از یخچال خارج کنید. تابه‌ای مناسب با اندازه‌ی مناسبی از روغن را بر روی شعله قرار داده تا به خوبی گرم شود.
7- به اندازه‌ی یک مارنجی کوچک از مواد کتلت را برداشته و همانند شکل دیگر کتلت‌ها، به صورت دایره‌ای در کف دست پهن کنید. پس از صاف کردن دو طرف مایه‌ی کتلت، به آرامی برای سرخ شدن در تابه‌ی محتوی روغن قرار دهید.
8- مدت زمان تقریبی بین3-5 دقیقه طول می‌کشد تا دو طرف کتلت‌ها به خوبی سرخ شود.
9- برای خارج ساختن روغن اضافی کتلت‌ها، می‌توانید از یک دستمال حوله‌ای و یا یک توری فلزی کمک بگیرید. اکنون کتلت‌ها برای انتقال به ظرف موردنظر، سرو و تزیین آماده‌ هستند. در کنار این کتلت‌های خوشمزه می‌توانید از طعم نان تازه، خیارشور، گوجه فرنگی، ترشی یا زیتون لذت ببرید.
نوش‌جان

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کتلت بادمجان

  1. 0915xxxx211

    سلام من درست کردم . بعد نمیشه بادمجون ها رو اب پز کرد؟

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی