رضیم
رضیم
طرز تهیه کته لوبیا چشم بلبلی

موارد لازم + طرز تهیه

انواع دمپخت (کته) در آشپزی ایرانی از گذشته ها تهیه و سرو میشده است. ما نیز در این بخش قصد داریم تا نوعی کته را به شما آموزش دهیم که اگر شما گیاهخوار باشید، این غذا میتواند غذایی بسیار مناسب و خوش طعم برای شما باشد، اما در صورتی که گیاهخوار هم نباشید و بخواهید از گوشت در این غذا استفاده کنید میتوانید در تهیه این غذا از مرغ طعم دار شده نیز استفاده کنید. این غذا که کته لوبیا چشم بلبلی نام دارد همانطور که از نامش پیداست با لوبیا چشم بلبلی تهیه میشود که بسیار پر خاصیت میباشد و متاسفانه خیلی کم مورد استفاده در غذاهای مختلف قرار میگیرد به جز بعضی مواقع که برخی از افراد در تهیه خورش قرمه سبزی از لوبیا چشم بلبلی استفاده میکنند.

اگر شما نیز قصد دارید با طرز تهیه این کته پر خاصیت و خوش طعم اشنا شوید با ما در سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

لوبیا چشم بلبلی ۱ پیمانه

پیاز ۱ عدد

زعفران به میزان لازم

مرغ ۴ تکه

برنج ۳ پیمانه

شوید خرد شده بهمیزان لازم

نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

روغن مایع به میزان لازم

طرز تهیه کته لوبیا چشم بلبلی

در ابتدا برای تهیه کته لوبیا چشم بلبلی، لوبیاهای شسته شده را به مدت چند ساعت در آب بخیسانید. بعد از چند ساعت آب لوبیا را عوض کرده و آن را به همراه نمک بگذارید تا بپزد.

برنج ایرانی را که برای تهیه کته تهیه کردهاین بشویید و آن را نیز به مدت چند ساعت در آب بخیسانید. بعد از گذشت چند ساعت برنج را با کمی آب جوش و کمی روغن در قابلمه مناسب ریخته و اجازه دهید بپزد و آب آن تمام شود.

بعد از اینکه داخل برنج دیگر آبی نبود، شوید خشک یا شوید تازه و خرد شده و لوبیای پخته شده را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید و در قابلمه را (ترجیحا با دمی)بگذارید و اجازه دهید تا کته شما روی حرارت کم و به آرامی دم بکشد.

و اما اگر شما بخواهید این غذا را با مرغ درست کنید، پیاز شسته و خرد شده را در کمی روغن تفت دهید و به آن نمک و فلفل و زعفران دم کرده اضافه کنید، سپس تکه های مرغ را در این مواد ریخته آنها را آغشته به این مواد کرده و بگذارید تا مرغها سرخ شوند.

برای اینکه مطمئن شوید مرغها به خوبی پخته میشوند کمی آب به آن اضافه کرده و اجازه دهید مرغها در آب و در قابلمه در بسته کاملا پخته شوند.

وقتی کته آماده شد، آن را در ظرف مناسب کشیده و مرغهای پخته شده را نیز کنار آن گذاشته و به زیبایی تزیین کنید و سرو کنید.

نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کته لوبیا چشم بلبلی

  1. آوین

    به به عالی شد واقعا دلم خواست👏🏻👏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی