رضیم
شماره دستور پخت: 3917
رضیم
طرز تهیه کراکت پنیر

موارد لازم + طرز تهیه

کراکت پنیر یک غذای بین المللی خوشمزه و جدید است که با مواد مختلفی تهیه می شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کروکت پنیری می توانید به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سیب زمینی متوسط ۴ تا ۵ عدد

پنیر پیتزا ۱ لیوان

پیازچه یا جعفری خرد شده نصف لیوان

نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم

آرد سفید نصف لیوان

پودر سوخاری نصف لیوان

تخم مرغ ۲ عدد

طرز تهیه کراکت پنیر

مرحله اول

برای تهیه کراکت پنیر خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته و در تابه مناسبی می چینیم. بعد 3 تا 4 پیمانه آب و نمک به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت بگذارید تا سیب زمینی ها پخته شوند.

مرحله دوم

در این مرحله وقتی سیب زمینی ها پخته شد، پوست ها را جدا می کنیم و در ظرفی له می کنیم. پیاز خرد شده، پنیر پیتزا، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری از مواد را برداشته و در دستانمان به شکل استوانه در می آوریم. سپس وسط پنیر پیتزا می گذاریم و حلقه می کنیم. همچنین می توانید سیب زمینی را می توان بدون پنیر به صورت کوفته درآورد.

مرحله چهارم

کاسه ای برمی داریم و تخم مرغ ها را داخل آن می شکنیم. سپس با چنگال هم میزنیم تا یکدست و بدون گلوله شود. در مرحله بعد باید سیب زمینی های استوانه ای را در پنیر آرد سفید بغلتانیم.

مرحله پنجم

سپس در این مرحله تخم مرغ ها را بریزید و دوباره داخل آرد سوخاری بغلتانید و در ظرفی بریزید تا همه سیب زمینی ها آماده شوند. بعد روی تابه داغ مقداری روغن میزنیم تا داغ شود.

مرحله ششم

در نهایت در این مرحله کراکت پنیر را در یک ماهیتابه سرخ می کنیم. می توانید پنیر را حذف کنید یا از سینه مرغ پخته و ریش شده نیز استفاده کنید. کراکت پنیری ها را در ظرفی مناسب با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کراکت پنیر”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی