رضیم
رضیم
طرز تهیه کشک و کدو بادمجان

موارد لازم + طرز تهیه

کشک و بادمجان همیشه مورد علاقه ایرانیان بوده است. کشک و کدو هم استفاده می شود اما طعم کدو را همه دوست ندارند. با این غذا طعم کدو را حس نمی کنید. اما از آنجایی که کدو سبزی با خواص متعدد است و مصرف آن برای سلامتی مفید است، می توانید این غذا را تهیه کنید و از طعم فوق العاده آن لذت ببرید. این غذا را می توان در پنکیک های آماده ریخته و به عنوان فینگر فود برای جشن تولد یا مهمانی ها سرو کرد.

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۴ عدد متوسط

کدو سبز ۲ عدد متوسط

پیاز ۲ عدد

سیر ۳ حبه

نعنا خشک ۱ قاشق چایخوری

کشک و گردو به مقدار کافی

نمک و زردچوبه به مقدار کافی

فلفل سیاه و روغن به مقدار کافی

نحوه پخت کشک بادمجان و کدو بادمجان

گام اول

برای پخت کشک بادمجان و کدو بادمجان نخست بادمجان ها را شسته و پوست می گیریم. سپس نیم ساعت داخل آب و نمک می گذاریم تا تلخی آن گرفته شود. بعد از آن، آن را در آبکش ریخته و اجازه دهید آب آن گرفته شود.

گام دوم

در این مرحله یک ماهیتابه را برداشته و آن را با کمی روغن گرم می کنیم. بادمجان را سرخ کنید. سپس کدوها را شسته و پوست گرفته و در همان ماهیتابه سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. پیازها را بشویید و پوست بگیرید.

گام سوم

سپس آنها را خرد می کنیم. ماهیتابه ای بردارید و با کمی روغن حرارت دهید تا روغن داغ شود.سپس پیازها را داخل آن می گذاریم تا سرخ شود و به رنگ طلایی روشن درآید. سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و تفت دهید.

گام چهارم

نعنا و زردچوبه را نیز اضافه میکنیم و تفت میدهیم تا رنگش عوض شود و عطرش خارج شود. بادمجان و کدو تنبل سرخ شده را به مخلوط پیاز اضافه کنید. سپس یک لیوان آب می ریزیم. وقتی به جوش آمد و به جوش آمد، شعله را کم می کنیم و می گذاریم جا بیفتد.

گام پنج

وقتی نرم و پخته شدند با گوشت کوب برقی آنها را خرد می کنیم. سپس نمک و گردو را به آن اضافه کنید و هم بزنید. سپس چند قاشق غذاخوری کشک اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داخل روغن بیفتد. کشک بادمجان و کدو آماده است.

گام ششم

در بشقاب سرو می کنیم و با کشک و نعنا داغ و گردو تزیین می کنیم. این غذا را می توان با انواع نان سرو کرد. یا از پای های آماده استفاده کنید و مواد را در تارت ها بریزید و به عنوان فینگر فود سرو کنید.

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کشک و کدو بادمجان

  1. بهشاد

    مثل همیشه عالی و ساده ???? ???????? ???? ????????

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی