رضیم
شماره دستور پخت: 3682
رضیم
طرز تهیه کوفته باتمان

موارد لازم + طرز تهیه

کوفته باتمان یکی از کوفته های لذیذ ترکیه است که منشاء آن را به شهری به نام باتمن نسبت می دهند.برای آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته بتمن به سایت رضیم مراجعه کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

بلغور گندم ½ فنجان

تخم مرغ ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

آرد سوخاری ۱ قاشق غذاخوری

نمک ۱ قاشق چایخوری

فلفل قرمز ⅓ قاشق چایخوری

فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری

روغن به مقدار کافی

مواد سس کوفته

کره ۱ قاشق غذاخوری

روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری

سیب زمینی ۱ عدد بزرگ

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

تهیه کوفته باتمان

قدم اول

برای پخت کوفته باتمان نخست بلغور را در قابلمه آب جوش بریزید سپس در قابلمه را بپوشانید و اجازه دهید بلغور به مدت 10 دقیقه در آب جوش بماند سپس آبکشی کرده و در ظرف بزرگی بریزید.

قدم دوم

در گام بعدی گوشت چرخ کرده را با تخم مرغ، آرد، نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز اضافه می کنیم. بعد از آن پیاز را رنده می کنیم و بعد از خشک شدن به ظرف اضافه می کنیم سپس مواد را خوب هم می زنیم تا با هم مخلوط شوند.

قدم سوم

اکنون از مواد کوفته های کوچک به اندازه یک فندق درست می کنیم. بعد از اینکه همه کوفته ها را آماده کردیم، ماهیتابه مناسبی را روی اجاق قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم، سپس کوفته ها را خوب تفت می دهیم.

قدم چهارم

بعد از سرخ شدن کوفته ها، آنها را کنار بگذارید. بعد از آن سیب زمینی ها را مکعبی خرد می کنیم و با آب سرد می شوییم سپس ماهیتابه مناسبی را روی آتش می گذاریم و کمی روغن به آن اضافه می کنیم.

قدم پنج

سپس سیب زمینی ها را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا خوب سرخ شوند. سیب زمینی ها را بعد از سرخ شدن در ماهیتابه جمع می کنیم سپس کره و روغن زیتون را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم کره آب شود.

قدم ششم

اکنون رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا سرخ شود. پس از سرخ شدن رب گوجه فرنگی، ۱ یا ۲ فنجان آب جوش اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط کنید تا یکدست شود.

قدم هفتم

در این گام مقداری نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند، بعد از آن حرارت را کم می کنیم و کوفته ها را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس کوفته ها را خیس کند.

قدم هشتم

بعد از اینکه آب تابه کم شد و کوفته ها به خوبی سس را به خود گرفتند، غذا آماده است. در انتها کوفته ها را در ظرف مناسبی بریزید و سپس سس باقی مانده را روی کوفته ها بریزید. می توانیم کوفته های خوشمزه خود را با نان یا برنج سرو کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “طرز تهیه کوفته باتمان”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)