رضیم
شماره دستور پخت: 3818
رضیم

موارد لازم + طرز تهیه

یکی از انواع غذاهای سنتی و قدیمی در کشور ایران و ترکیه کوفته است که با شیوه های گوناگون و ماده های متنوع درست می شود یکی از انواع این کوفته ها، کوفته بلغور است. قیمت بلغور پایین تر از برنج می باشد و مزه مناسبی دارد. در برخی موردها خصوصیات بالاتری در مقایسه با برنج و نان دارد. در این طرز تهیه کوفته های بلغور دورن سس گوجه فرنگی می پزد. این کوفته ها به علت سادگی و اینکه درونشان مغز ندارند در اندازه کوچک درست می شوند که پختن آنها راحتتر است.

مواد لازم برای ۴ نفر

بلغور گندم ۲ لیوان

آب گرم ۲ لیوان

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری

تخم مرغ ۲ عدد

آرد ۲ فنجان

گوجه فرنگی ۵ عدد

سیر ۳ حبه

نمک و فلفل به مقدار لازم

روغن به مقدار لازم

جعفری کمی

طرز تهیه کوفته بلغور

گام نخست:

برای درست کردن کوفته بلغور نخست بلغورها را دورن یک ظرف ریخته و می شوییم و بعد 2 لیوان آب گرم روی آن میریزیم تا در اندک زمانی نرم گردد.

گام دوم:

در این بخش کاسه ای برمیداریم و بلغورها را درون آن میریزیم بعد نمک و آرد و همچنین تخم مرغ میزنیم و مواد را خوب ورز می دهیم تا انسجام پیدا کنند. برای انجام این کار می توان از غذاساز نیز استفاده کرد.

گام سوم:

بعد با دست توپک های کوچک درست می کنیم و درون یک قابلمه مقداری آب ریخته و می گذاریم جوش بیاید بعد توپک های از قبل تهیه شده را داخل آب جوش می ریزیم تا نزدیک به 10 تا 15 دقیقه جوش بخورد و بپزد.

گام چهارم:

در این حین که توپک ها می پزد سس آن را درست می کنیم برای آماده کردن سس گوجه فرنگی ها را میشوییم و رنده می زنیم بعد ماهیتابه ای را با اندکی روغن روی گاز می گذاریم سپس سیر را رنده می کنیم و داخل روغن تفت می دهیم.

گام پنجم:

در این بخش رب گوجه را می افزاییم و کاملا تفت می دهیم تا رنگ بدهد و مزه خامی رب گوجه کاملا از بین برود گوجه های رنده شده را به آن اضافه می کنیم و سپس فلفل و نمک را میریزیم و درب ظرف را می بندیم تا جوش بیاید.

گام ششم:

بعد کوفته ها را درون آب جوش می پزیم و آبکش می کنیم و به سس می افزاییم و با حرارت کم اجازه می دهیم تا پخته شود. بعد در پایان پخته شدن جعفری ها را خرد نموده و به کوفته ها اضافه می نماییم و در ظرف مخصوص سرو دیزاین می کنیم.

 

نظر خود را بیان کنید

2 دیدگاه برای طرز تهیه کوفته بلغور

  1. حفیظه

    طعمش چطوره ؟

  2. پیچک (خریدار محصول)

    خیلی رسپی راحتیه👍🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی