رضیم
شماره دستور پخت: 3581
رضیم
طرز تهیه کوفته مرغ

موارد لازم + طرز تهیه

کوفته مرغ یکی از لذیذترین و محبوب‌ترین غذاهای بین‌المللی است که می توان آن را با دستور‌پخت‌ها و مواد مختلفی طبخ کرد. کوفته مرغ یکی از غذاهایی است که در هر کشوری با دستور پخت خاص خود را دارد و در تهیه آن از انواع سبزیجات استفاده می شود. این غذای لذیذ شباهت زیادی به کتلت مرغ دارد که بنا به ذائقه خود می توانید آن را با نان یا برنج سرو نمایید. در برخی از دستورپخت‌ها در این کوفته از برنج پخته نیز استفاده می شود که بافت کوفته را ترد و خوش طعم می کند. برای مشاهده دستور پخت این غذای لذیذ تا انتها با سایت رضیم همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

سینه و ران مرغ 600 گرم

پیاز 1 عدد درشت

فلفل دلمه ای 1 عدد

جعفری 1 دسته کوچک

تخم مرغ 1 عدد

آرد سوخاری 1 یا 2 قاشق غذاخوری

پودر سیر و زنجبیل به مقدار کافی

پاپریکا و دارچین به مقدار کافی

زنجبیل و فلفل قرمز به مقدار کافی

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

زردچوبه و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کوفته مرغ

مرحله اول

برای تهیه کوفته مرغ لذیذ نخست سینه و ران را کاملاً چرخ نموده و در ظرفی بریزید. پیاز را پوست بگیرید، بشویید و کاملاً ریز کنید. سپس فلفل دلمه‌ای را بشویید، و کلاهک‌ها و دانه‌های را بردارید.

مرحله دوم

سپس آن را رنده کرده و به مرغ اضافه کنید. حالا جعفری را به صورت ورقه‌ای برش داده و با پیاز به مواد اضافه کنید. در ادامه در ظرفی تخم مرغ را بشکنید و در صورت سالم بودن آن را به مواد را اضافه کنید.

مرحله سوم

در این مرحله انواع ادویه ها از جمله زردچوبه، پاپریکا، پودر سیر، نمک، زنجبیل، فلفل و کمی دارچین را در صورت تمایل اضافه نمایید و همه مواد را با قاشق کاملاً ترکیب کنید، و سپس با دست ورز دهید تا مایه کوفته به طور کامل یکدست شود.

مرحله چهارم

بعد داخل تابه‌ای مقدار زیادی روغن سرخ کردنی بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید تا به مرور زمان داغ شود، سپس یک تکه به اندازه یک گردو برداشته و به شکل لوله‌ای یا هر فرمی که دوست دارید در آورده و در روغن بیندازید تا کاملاً سرخ گردد.

مرحله پنجم

سپس کوفته ها را برگردانده تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود. کوفته ها را در توری گذاشته تا روغن اضافی آن‌ها گرفته شود، در آخر در ظرف مناسبی چیده و با سس دلخواه‌تان میل نمایید. نوش‌جانتان!

 

نظر خود را بیان کنید

1 دیدگاه برای طرز تهیه کوفته مرغ

  1. زرین دخت

    دلم خواست 😢😉👏🏻👏🏻

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای مهمونی چی بپزم ؟ 20 طرزتهیه دقیق رستورانی و قنادی (ثبت نام رایگان)
بهترین اپلیکیشن آموزش آشپزی و شیرینی پزی
بیش از 5000 کاربر فعال آکادمی رضیم
0 تا 100 رسپی ها ویدئویی